hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است

قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است.
مجید بهادری با بیان اینکه از ۲۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت برنج در مازندران، تاکنون ۶۸ هزار و ۳۳ هکتار برداشت شده است، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب هفته‌های اخیر که به صورت پراکنده بوده است، سطح در معرض استرس و رها شده کشت برنج در شرق استان کاهش یافته است.
وی گفت: ۷۲ هزار و ۵۰۸ هکتار مزارع برنج مازندران مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج و ۴۳ هزار و ۸۱۴ هکتار مبارزه با بلاست برگ شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۴۹۳ هکتار مزارع برنج استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت، افزود: ۱۷۸ بانک نشاء برنج فعال در مازندران فعالیت دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه ۱۳۲ هزار و ۴۳۴ هکتار مزارع برنج مازندران به صورت مکانیزه و ۸۲ هزار و ۵۶۶ هکتار به صورت سنتی کشت شد، ادامه داد: ۴۲ هکتار به صورت کشت مستقیم، ۵ هزار و ۸۱۱ هکتار کشت مجدد و ۱۱ هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص یافته است.
بهادری خاطرنشان کرد: امسال ۱۵۲ هزار و ۲۹۸ هکتار از شالیزارها با ارقام محلی و ۶۲ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده زیرکشت رفت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت قیمت برنج گفت: با توجه به زمان برداشت برنج، قیمت بازار مناسب است و می‌توان گفت مورد رضایت کشاورزان هم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران،وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است و در شالیکوبی‌ها با این قیمت به فروش می‌رسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد