hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همزمان با ماه محرم و صفر 2500 موقوفه اجرای نیت می شوند

همزمان با ماه محرم و صفر 2500 موقوفه اجرای نیت می شوند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی، 2500 موقوفه منطبق ماه محرم و صفر با اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی اجرای نیت می شوند.
مشهدپایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر حدود 2500 موقوفه منطبق خراسان رضوی اجرای نیت می شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان سیاه پوش می شوند و ویژه برنامه "لبیک یا حسین"، شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من العسل همایش ویژه نوجوانان حسینی و همایش رهروان زینبی ویژه بانوان به ترتیب روز اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری450 ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه استان؛ گفت: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 79 بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با بیان اینکه تجمع و حضور جمعیت و هیئات مذهبی صرفاً در مناطق کم خطر آبی و زرد آنهم در فضای باز مجاز می باشد؛ افزود: در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز با پذیرش حداکثر 70 نفر (به ازاء هر نفر 4 متر مربع) در زمان 60 دقیقه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این برنامه ها برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی «عزیزم حسین» و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته جات عزاداری جهت استفاده از فضای رو باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه از شبکه های استانی و ملی، برپایی خیمه های معرفت در مناطق کم خطر با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی و راه اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه های خانگی از جمله برنامه های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی می باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 200 مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی بکار گیری می شوند؛ خاطرنشان کرد: حدود 2000 روضه خوانی خانگی و روضه خیابانی در ماه های محرم و صفر برپا می شود. 
وی در ادامه گفت: به 250 هیئت مذهبی از محل عوائد موقوفات جهت برپایی مراسمات در ماه محرم و صفر و در قالب طرح بصیرت عاشورایی کمک می شود.
حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده تصریح کرد: در طرح شمیم حسینی حدود 5000 بسته معیشتی و  بیش از 300 هزار پرس غذای گرم توزیع می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد