hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روزهای سیاه کرونایی در ایلام/آمارها همچنان بالاست

روزهای سیاه کرونایی در ایلام/آمارها همچنان بالاست

آمار افراد بستری کرونایی درحالی در استان ایلام هر روز افزایش می یابد که ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل شدن است.
​ روزهای سیاه کرونایی در استان ایلام در حال سپری شدن است چراکه آمارهای افراد مبتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان کماکان رو به افزایش است.
طبق آمارهای رسمی استان ایلام جزو استان‌های با آمار بالای مبتلایان کرونا است.
با توجه به شیوع موج پنجم کرونا همراه با نوع جهش یافته و خطرناک آن یعنی دلتا، متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش و عادی انگاری شهروندان بیشتر شده است.
مراکز واکسیناسیون استان نیز با تمام توان خود در حال تزریق واکسن به گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه هستند، مسئولان بهداشتی نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بهترین راه مقابله با کرونا می‌دانند.
ایلام جزو استان‌های با آمار بالا در مبتلایان کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه استان ایلام جزو استان‌های با آمار بالا در مبتلایان کرونا است.
جمیل صادقی فر عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها در استان بسیار پایین آمده است.
وی افزود: در مردادماه توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بیشتر به ۲ گروه قرار می‌گیرد، گروهی که سن آنها بالا است و برای تزریق واکسن اقدام نکردند و گروه مهم‌تر که سن آنها پایین است و سن واکسینه شدن را هنوز ندارند، در این گروه‌ها متاسفانه عادی انگاری زیادی است.
روزهای سیاه کرونایی در ایلام/آمارها همچنان بالاست
وی عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم به تجمعات ورود نکنند، هر جایی که جمعی وجود دارد و متراکم و انبوه هستند، به این مفهوم است که در آن جمع افرادی هستند که یا ناقل بیماری هستند یا کم علامت یا تست آنها مثبت شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: بنابراین مردم از رفتن به تجمعات تا می‌توانند خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
اضافه شدن ۷۵ تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۷۵ تخت بیمارستانی دیگر برای بیماران کرونایی به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است.
محمد کریمیان افزود: با توجه به اینکه توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام تکمیل شد، ۷۵ تخت بیمارستانی به این بیمارستان اضافه شده است.
وی افزود: با تلاشی که صورت گرفته این مرکز آماده شده و در شرایط بحرانی می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
روزهای سیاه کرونایی در ایلام/آمارها همچنان بالاست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون در سطح استان، تاکنون تعداد ۱۰۶ هزار و ۵۲۴ مورد واکسیناسیون گروه‌های سنی و افراد واجد شرایط انجام شده است.
شیوع موج پنجم کرونا و با جهش‌های خطرناک آن و نیز افزایش آمار مبتلایان و بستری‌های آن باعث شد تا آژیر خطر کرونا در استان به صدا درآید.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان زیر ۴۰ درصد است
استاندار ایلام نیز اظهار کرد: مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند چراکه وضعیت استان اصلاً مساعد نیست.
محمد نوذری افزود: شرایط این وضعیت کرونا نسبت به دوره‌های قبل بسیار شدیدتر و بیشتر است، آمار مبتلایان نسبت به دور گذشته بسیار افزایش پیدا کرده که این موضوع برای استان بسیار نگران کننده است.
وی عنوان کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان بسیار پایین آمده و زیر ۴۰ درصد است، متاسفانه مردم ساده انگاری زیادی دارند.
وی گفت: خیلی‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند، خواهشی که از همه مردم استان دارم اینکه این موضوع را بسیار جدی بگیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد