hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چهارمحال و بختیاری کاملا قرمز شد/ چند شهرستان در وضعیت قرمز تیره

چهارمحال و بختیاری کاملا قرمز شد/ چند شهرستان در وضعیت قرمز تیره

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری رنگ قرمز به خود گرفته‌اند، گفت: در برخی از شهرستان‌ها مانند شهرکرد، بروجن و فارسان به‌علت بالا بودن شاخص ریسک و افزایش چشمگیر موارد ابتلا وضعیت رنگ‌بندی قرمز تیره است.
سید راشد جزایری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: براساس جدیدترین نقشه کرونایی کشور از روز گذشته حدود ۳۳۶ شهر و شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر نارنجی و ۲۸ شهر در کشور در وضعیت زرد قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری رنگ قرمز به خود گرفته‌اند، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها مانند شهرکرد، بروجن و فارسان به‌علت بالا بودن شاخص ریسک و افزایش چشمگیر موارد ابتلا وضعیت رنگ‌بندی قرمز تیره است.
وی با اشاره به تشدید نظارت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته ۵۵۰ مورد بازرسی از اماکن مختلف در استان صورت گرفت و در همین راستا ۱۲۰ اخطار صادر و ۱۵ واحد صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض کرده بودند، پلمب و همچنین برای ۳۰ واحد متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل داده شد.
جزایری با تاکید بر اینکه واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی در چهارمحال و بختیاری از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۷ آغاز شد، بیان کرد: واکسیناسیون این گروه‌ها تکمیل و یا در حال تکمیل است و در حال حاضر نیز واکسیناسیون گروه سنی ۴۷ سال به بالا در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: پس از پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون گروه سنی ۴۷ سال به بالا، گروه سنی و شغلی جدید اعلام می‌شود.
وی گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار دز واکسن در چهارمحال و بختیاری به گروه‌های هدف تزریق شده است و هم‌اکنون پوشش واکسیناسیون در این استان به ۱۹.۱ درصد رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد