hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > احیای قنوات گناباد نیازمند اختصاص اعتبار است

احیای قنوات گناباد نیازمند اختصاص اعتبار است

احیای قنوات گناباد نیازمند اختصاص اعتبار است و باید بودجه لازم در این حوزه اختصاص پیدا کند.
مشکلات قنوات گناباد از آن دست مشکلاتی است که در چند سال اخیر کشاورزان گنابادی را تحت فشار دوچندان گذاشته و سیل نیمه اردیبهشت ماه شرایط را بدتر کرده است.
دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان‌رضوی طی پرونده‌ای به مشکلات قنوات این شهرستان پرداخته و در آخرین گزارش منتشر شده به بررسی مشکلات قنات روستای رهن تحت عنوان «روایت تسنیم از مصائب این روزهای بحران آب در روستاهای گناباد‌/ قنات‌ها خشک و بلایای سیلاب ‌دامن‌گیر مردم است‌» پرداخته است.
جهاد کشاورزی گناباد در واکنش به این گزارش امروز اعلام کرد: طبق  بررسی سوابق و مستندات موجود، اعتبار دولتی تخصیص یافته به قنات مذکور در مدت 10 ساله اخیر از سال 1389 لغایت 1399 طی هفت مرحله به مبلغ 491 میلیون تومان پرداخت شده که به نسبت کل 600 رشته قنات شهرستان هم به لحاظ دفعات پرداخت و هم به لحاظ مبلغ‌، سهم ناچیزی نیست. 
ضمن این‌که نیاز به اعتبار و هزینه‌های بالای قنات به‌ویژه در عمق بالای محل لایروبی مورد تأیید است تأکید می‌شود تأمین کامل آن در توان دولت نبوده و نیازمند مشارکت خود مالکین نیز است تاکنون مردم شریف روستا مشارکت خوبی در تأمین هزینه‌های قنات داشته و حتی ماه محرم سال گذشته در یک اقدام خودجوش و متفکرانه بخشی از هزینه‌های اطعام محرم را به کار خیر لایروبی قنات اختصاص دادند که در نوع خود در سطح استان کم نظیر و قابل تقدیر بود.
تعدادی از مالکان و هیئت امنا چند روز گذشته مراجعه داشته‌اند قول تأمین اعتبار تا جایی که در بضاعت دولت باشد به این بزرگواران داده شد.
از مجموع اعتبار 8 میلیارد تومانی سفر استاندار در مرحله اول مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان اسناد خزانه با سررسید آبان‌ماه 1403  به شهرستان ابلاغ شده که با توجه به حجم بالای تقاضا، با اولویت به قنوات سیل‌زده و قنوات دارای سکونت بالا، تخصیص خواهد یافت و به تدریج با صبر و حوصله مالکان سایر قنوات از سایر محل‌ها که نماینده و فرماندار پیگیر هستند ان‌شاءالله پوشش داده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد