hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان چهاررقمی است

روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان چهاررقمی است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روند ابتلا به کرونا در استان همچنان چهاررقمی است.
علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روند ابتلا به کرونا در استان همچنان چهاررقمی است و تنها بستری‌ها اندکی کاهش یافته و آنچنان که توقع داریم این کاهش چشمگیر نیست و در نتیجه تا زمانی که این رنج بستری وجود دارد مرگ‌و‍‌میر‌های کرونایی منطقه کاهشی نخواهد بود.
علیرضا شهرکی گفت: آمار‍‌های کرونا در سیستان و بلوچستان در شرایط تثبیت شده‌ای قرار دارد و شاهد جهش نگران‌کننده در حوزه افزایش مبتلایان در منطقه نیستیم.
وی با بیان اینکه از جهت کرونا همچنان بر روی لبه تیغ قرار داریم و شرایط افزایش مبتلایان به این ویروس در سیستان و بلوچستان وجود دارد تصریح کرد: در حورزه جنوب استان (سراوان، گلشن، سیب‌وسوران، ایرانشهر، بمپور و نیکشهر) همچنان رنگبندی کرونایی قرمز بوده و حوزه سیستان، زاهدان، خاش و تفتان نارنجی است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رِنج سنی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان پایین آمده و هم‌اینک از متولدین ۵۷ به بالا است و واکسیناسیون گروه‌های هدف دریانوردان نیز امروز آغاز خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.
شهرکی به شهروندان توصیه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحد‌های نظارتی هم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد