hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افراد چاق خیلی مراقب باشند/ نمی توان گفت کدام واکسن کرونا بهتر است

افراد چاق خیلی مراقب باشند/ نمی توان گفت کدام واکسن کرونا بهتر است

یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به خطر کرونای دلتا برای افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد دارای درجاتی از نقص ایمنی، افراد دیابتی و چاق گفت: افراد چاق باید خیلی مراقب باشند، حتی افرادی که عضلانی هستند. کسانی که در خانواده دچار بیماری شدید کرونا می شوند باید مراقبت کنند چراکه ممکن است مسائل ژنتیکی و نقایصی در بدن موجب پیشرفت بیماری بشود.
دکتر"ایمان قاسم زاده" امروز ۱۶ مردادماه در گفت و گویی رسانه ای با اشاره به کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه این وضعیت اصلا خوب نیست.. ضمن اینکه رعایت پروتکل ها صرفا پوشیدن ماسک نیست و باید فاصله را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: با این شرایط نباید کمتر از دو متر فاصله داشت. نباید در فضای سربسته حاضر شویم مگر در حد ضرورت زیرا در بحران قرار داریم و لازم است همشهریان و هم استانی ها باید مسائل را رعایت کنند تا شرایط از این بدتر نشود.
قاسم زاده تصریح کرد: کرونای دلتا سرایت پذیری بالا و چندین برابر سویه های قبلی دارد و در صورتی که یک نفر مبتلا شود، بقیه اعضای خانواده نیز مبتلا می شوند و مشاهده کرده ایم در یک جمعی که یک نفر مبتلا وارد می شود، عده زیادی را گرفتار کرده و نشان می دهد سویه دلتا سرایت پذیری بیشتری دارد.
این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: بالا رفتن آمارها در موج کنونی بیماری کرونا نیز حکایت از همین مسئله دارد که سویه دلتا بیماری زائی بسیار شدیدتری دارد و کادر درمان در بیمارستان ها مستاصل شده اند. درمان های سویه های قبلی درمورد دلتا خیلی کم نتیجه می گیرد و برخی بیماران علی رغم تمام اقامات درمانی به سمت بدحال شد، آی سی و یو و مرگ پیش می روند.
وی با اشاره به خطر کرونای دلتا برای افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد دارای درجاتی از نقص ایمنی، بالای ۶۵ سال، افراد دیابتی و چاق گفت: افراد چاق باید خیلی مراقب باشند، حتی افرادی که عضلانی هستند. کسانی که در خانواده دچار بیماری شدید می شوند باید مراقبت کنند چراکه ممکن است مسائل ژنتیکی و نقایصی در بدن موجب پیشرفت بیماری بشود.
قاسم زاده تصریح کرد: هفته گذشته در تعداد بیماران بستری کرونایی در یک شبانه روز در استان کرمان رکورد زدیم و افراد فوت شده در روزهای گذشته، در پیک های قبلی در کنار ما بودند و اگر رعایت نکنیم، دامن گیر ما نیز می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره واکسن کرونا بیان کرد: همه کسانی که نوبت واکسیناسیون آنهاست، نباید تعلل کنند و باید هر واکسنی که بود بزنند زیرا هر واکسنی بهتر از نبود واکسن است.
این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: هنوز علم اینکه کدام واکسن بهتر است، تولید نشده و باید حداقل یک سال از تولید واکسن بگذرد تا عملکرد آن را بدانیم لذا همه مطالبی که درباره واکسن ها در جامعه بیان می شود، حدس و گمان است.
وی تصریح کرد: واکسن ها در مقابل کرونای دلتا و سویه های دیگر میزان مرگ و بستری آی سی یو را خیلی کاهش داده است و تاکید می کنم هر کدام از مردم هر واکسنی که در اختیارشان قرار گرفت حتما استفاده کنند و اگر مبتلا به بیماری کرونا شده اند، در زمان واکسیناسیون حتما به همکاران بهداشتی ما اطلاع بدهند.
قاسم زاده با اشاره به اینکه راه های مقابله و پیشگیری از کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است، گفت: تا زمانی که واکسیناسیون در کشور به بالای ۷۰ درصد نرسد نمی توان ماسک را برداشت؛ حتی کسانی که کل خانواده شان واکسن زده اند و تصمیم گیری فردی در این زمینه نداریم و باید برداشتن ماسک از سوی سیاست گذاران اعلام شود.
وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از واکسیناسیون اقدام مهمی است، افزود: فردی که بیمار است باید تا ۱۰ روز بعد از بهبودی علائم قرنطینه باشد.
این فلوشیپ نقص ایمنی با اشاره به اینکه فاصله گذاری باید هوشمندانه باشد، اظهار کرد: برای تهویه فضاها کولر آبی بهتر از کولرگازی است زیرا کولرگازی هوا را در فضای بسته چرخش می دهد.
وی در پایان گفت: سرماخوردگی های قبلی ناشی از کروناویروس های انسانی بود و ویروس های کنونی سوش های وحشی هستند و در کووید۱۹ حداکثر انتقال ۲۴ ساعت قبل از شروع علائم است و این فاجعه است، برای همین می گوییم همه باید ماسک بزنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد