hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > بهترین جاهای تفریحی تهران

بهترین جاهای تفریحی تهران

امکان ندارد اهل گردش ‌و تفریح باشید و هوس بازدید از جاهای دیدنی تهران در سرتان نیفتاده باشد. درست است که این شهر جمعیت زیاد و دود فراوانی دارد که در آن موج می‌زنند؛ اما پشت این موارد قلب تاریخی ایران است و خب نمی‌توان تاریخ معاصر را دوست‌داشت و نگاهی به تهران نکرد. 

شهر تهران به‌عنوان پایتخت 200 ساله ایران، بیشتر ساختمان‌ها، مراکز تاریخی و عمارت‌های فراوانی دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. پیشنهاد می‌کنم جز بازدید از مراکز تاریخی سری هم به بناهای مدرن و جدیدی بزنید که در این مطلب از آن‌ها یاد می‌کنیم.

ایران مال بزرگترین مجتمع خرید به بزرگی خود ایران

شاید اغراق باشد شاید هم نه؛ اما ایران مال واقعا زیبا و بزرگ است. 1604504 متر مربع زیربنا دارد که شاید نتوانید عدد آن را هم بخوانید. در ایران مال هزاران مغازه و مرکز خرید کوچک ساخته‌اند که طی تخمینی که از آن‌ها زده شده، اگر بخواهید فقط پنج دقیقه برای بازدید از هرکدام وقت بگذارید سه روز طول می‌کشد کل این مغازه‌ها را ببینید. آن چیزی که ایران مال را ایران مال کرده است، مغازه‌ها یا مراکز خرید آن نیست؛ بلکه مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری است که حدود 70 درصد از ساختمان‌های ساخته شده در آن را تشکیل می‌دهند. درواقع ایران مال مرکز تفریحی تجاری است نه فقط بازار خریدوفروش اجناس.

علی انصاری واقعا می‌دانست دست به ساخت چه مجموعه‌ای زده و زمانی که فقط فاز اول آن تمام شد، این مجموعه به‌عنوان بهترین مرکز خرید دنیا جایی در شان ایران و ایرانی در جهان شناخته شد.

ایران مال مراکز مختلفی دارد؛ از مسجد، کتابخانه و سینما گرفته تا مغازه، پاساژ و رستوران. شما می‌توانید صبح تا شب در این مجموعه کار و البته تفریح کنید و از ثانیه به ثانیه آن لذت ببرید.

اتاق فرار تهران

یکی از تفریح‌های جذاب و سالمی که سال‌ها است در تهران مد شده، اتاق های فرار به‌حساب می‌آید. مجموعه‌های تفریحی، لوکیشنی می‌سازند با نام اتاق فرار که چیدمان آن بر اساس داستانی معمایی ساخته شده است و آن کسی که وارد این اتاق می‌شود باید معمایش را حل کند.

این ایده بسیار خوب و سالم است. شما می‌توانید در سفر دوستانه‌ای که داشتید، جمعی از رفقای خود را به چالشی جدید دعوت کنید. همین که آن‌ها بفهمند چند مرده حلاج هستند، کافی است!


شهر تهران اتاق فرار های زیادی دارد که مشهورترین آن‌ها اسکیپ روم انیگما، ذهن برتر،کیوب، اسکیپ می و... است.

برج میلاد

جاهای دیدنی تهران به این مراکز گفته شده ختم نمی‌شود. برج میلاد یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های ساخته شده در عصر کنونی ایران است که شهرت بسیار زیادی هم دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر به تهران رفتید و وقت داشتید، حتما سری به این برج بلند بالا و دیدنی بزنید. ساختمان عظیم برج میلاد نمادی برای زندگی جدید و مدرن در تهران شد و تقریبا زمانی‌که ساخت آن به اتمام رسید، این نماد راه جدیدی برای نوعی زندگی جدید در تهران فراهم کرد.

برج میلاد چند بخش دارد که اگر بخواهیم آن‌ها را از هم تفکیک کنیم، به دو بخش رایگان و غیر رایگان تقسیم می‌شوند. ساختمان‌های بالایی برج رایگان نیستند و درواقع هرچه بالاتر روید، ورودی بیشتری از شما گرفته می‌شود. سالن کنسرت که البته بلیط جداگانه دارد، رستوران، سالن تئاتر، رستوران گردان، بالکن تماشای تهران و... از جمله مراکز مهم بخش بالایی برج است. 

اما جاهای دیدنی برج به همین‌ها ختم نمی‌شود و شما می‌توانید از بسیاری از قسمت‌های تفریحی و دیدنی این سازه عظیم را در پایین آن به‌صورت رایگان استفاده کنید. برج میلاد بزرگ‌ترین سازه مخابراتی ایران و نهمین برج بلند دنیا است. اگر به تماشای برج میلاد و استفاده از خدمات آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید در خیابان‌های شمال غرب تهران سراغ آسمان را بگیرید تا چشمتان به بلندی‌های این برج بیفتد!


برج آزادی تهران

جشن‌های 2500 ساله هرچند برای پهلوی دوم خیلی خوش یمن نبود؛ اما برای تاریخ ساختمان سازی ایران یک شاهکار محسوب می‌شد. برج آزادی یکی از زیباترین ساختمان‌های مدرن ایران است که شاید دیگر نمونه آن ساخته نشود، این برج در سال‌های قبل انقلاب افتتاح شد. از خیلی وقت پیش بود که محمدرضا برای جشن‌های 2500 ساله برنامه‌ریزی می‌کرد و ساخت و افتتاح این برج هم جزوی از آن بود. اگر تاکنون با اتوبوس یا تاکسی به تهران رفته باشید، حتما برج آزادی را در خیابان ورودی به تهران دیده‌اید.

داخل ساختمان برج تالارهای مرتبی ساخته شده که بیشتر برای موزه‌ها، کتابخانه، نمایشگاه و... کارایی دارد. پیشنهاد می‌کنم حتما این ساختمان بزرگ و دیدنی را مشاهده کنید. با این‌که سال‌ها از ساخت آن گذشته؛ اما هنوز نماد ایران مدرن محسوب می‌شود.

سفرتان دوستانه است یا خانوادگی فرقی ندارد. تهران گردی و تماشای دریاچه چیتگر همت بلند و حوصله زیاد می‌خواهد تا در ترافیک روزانه آن خسته نشوید و ریه هایتان از دود و آلاینده‌ها اذیت نشود. اگر این‌جور آدمی هستید؛ پس تا نوروز صبر و آن وقت برای تهران‌گردی سفرتان را شروع کنید.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد