hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۴۰ درصدی ابتلای مادران باردار در جهرم به کرونا

افزایش ۴۰ درصدی ابتلای مادران باردار در جهرم به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در ماه گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی در موارد ابتلای مادران باردار این شهرستان به بیماری کروناویروس بوده‌ایم.
سید مجید ارجمند گفت: ماه گذشته ۱۳ مادر باردار در جهرم مبتلا به کووید ۱۹ شدند که این موارد ابتلا نسبت به سه ماهه اول سال، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی جهرم، ارجمند گفت: اکثر این مادران باردار دارای درگیری ریوی ۷۰ درصد بوده اند و اغلب از طریق شوهر یا فرزندان به بیماری مبتلا شده‌اند.
به گفته وی با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور در گیری بیماری در کودکان و جوانان بسیار زیاد شده است به طوری که در ماه گذشته ۱۱۰ نفر از گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۴۰ نفر از گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال در جهرم مبتلا به کووید ۱۹ شده اند.
وی با اشاره به بستری بیماران در بیمارستان در یک ماه گذشته گفت: اغلب بیماران بستری در رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بوده اند و این افراد با درگیری ریوی ۵۰ تا ۷۰ درصد به بیمارستان مراجعه کرده اند. متاسفانه آمار فوتی ها هم به زیر ۴۰ سال رسیده است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام متخصصان در حال حاضر کودکان و جوانان از گروه هایی سنی هستند که انتقال بیماری از طریق آنان بسیار زیاد است و خانواده ها به خصوص مادران باردار باید مراقب باشند. زیرا عوارض بیماری در مادران باردار در مواردی منجر به سقط جنین و مرده زایی خواهد شد.
افرادی هم که واکسینه شده اند می بایست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند همان طور که در بین بستری ها شاهد بیمارانی بوده ایم که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند.
استفاده از ماسک و دوری از تجمعات مهم ترین رکن برای کنترل بیماری و پیشگیری از آن است این روند تا زمانی ادامه دارد که واکسیناسیون جامعه کامل انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد