hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جشن های عیدغدیرخم در 70 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود

جشن های عیدغدیرخم در 70 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تشریح برنامه دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه و موقوفات استان، گفت: جشن های عیدغدیرخم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در 70 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده افزود: جشن ولایت علوی از سه شنبه بیست و نهم تیر ماه همزمان با روز عرفه تا پنج شنبه هفتم مرداد ماه همزمان با روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.
 وی در خصوص برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی سال 1400 بیان کرد: این طرح  از بیست و نهم تیر ماه  همزمان با روز عرفه تا هفتم مرداد ماه همزمان با روز عید غدیر خم اجرا می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه های جشن ولایت علوی در دو بخش برنامه های فرهنگی و اقدمات اجتماعی برگزار می شود ؛ افزود: در بخش برنامه های فرهنگی، اقدامات فرهنگی و تبلیغی شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقاع متبرکه و آذین بندی صحن،  تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر،  نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادهای مرتبط با رعایت اصول ایمنی در 17 بقعه متبرکه و  راه اندازی 16 کاروان شادی با عنوان شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم انجام می شود.
وی برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در شب و روز عید غدیر خم در 70 بقعه متبرکه،  قرائت دعای عرفه در 45 بقعه متبرکه در عصر روز عرفه،  برگزاری نماز عید سعید قربان در 17 بقعه متبرکه دارای ظرفیت و مناطق سفید،  برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی‌علیه‌السلام و قرائت زیارت جامعه کبیره در شب و روز 4 مردادماه در 30 بقعه متبرکه، دعوت از 19 هیئت مذهبی جهت شرکت در مراسم جشن ولایت علوی در روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه،  برگزاری 14 مسابقه فرهنگی  را از دیگر برنامه های فرهنگی جشن ولایت علوی عنوان کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده تصریح کرد: در زمینه اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های انجام شده در بقاع متبرکه با توجه به شرایط کرونا، از ظرفیت فضای مجازی جهت انعکاس اقدامات و ترویج معارف غدیر و از مطالب کانال شمیم افق( شبکه مجازی یاوران مراکز افق ) با بیش از 110 کانال در 54 بقعه متبرکه استفاده شده است. 
وی با بیان اینکه برای تبلیغات و پوشش مراسمات بقاع متبرکه از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده است؛ گفت: همچنین با همکاری صدا و سیما گزارش های خبری تهیه و از مرکز صدا و سیمای استان پخش خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح زیارت آفتاب توسط این اداره کل؛ افزود: در این طرح حدود 1000 نفر از اصحاب بقاع متبرکه و خانواده ایشان به مشهد مقدس یا کاشمر برای زیارت اعزام می شوند. 
وی در خصوص اقدامات اجتماعی اداره کل اوقاف برای جشن ولایت علوی بیان کرد: در قالب تبرکات علوی حدود 3000 سبد غذایی به ارزش هر سبد غذایی حداقل 400 هزار تومان از محل کمک خیرین و موقوفات منطبق تهیه و بین افراد کم برخوردار توزیع می شود.
حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده اظهار داشت:  با استفاده از ظرفیت موقوفات و کمک خیرین، در روز عید قربان حدود 100 راس گوسفند قربانی و بین فقرا و نیازمندان توزیع شد. همچنین حدود 50 هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیرخم بین نیازمندان با توجه به تاکید ائمه طاهرین علیهم السلام بر فضلیت اطعام مومنین توزیع می شود.
وی با اشاره به اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه گفت: مانور سلامت با هدف بهره گیری از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و موقوفات در حوزه دارو، درمان و سلامت در شرایطی که شیوع ویروس کرونا سلامت عمومی جامعه را هدف قرار داده است، جهت خدمت رسانی به زائرین و مجاورین بقاع متبرکه در 23 بقعه متبرکه اجرا می گردد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از اقدامات طرح مانور سلامت در بقاع متبرکه شامل ویزیت مراجعین، آزمایشات شامل آزمایش قند خون، گرفتن فشار و اکسیژن خون، سنجش تب و ...، انجام تست تشخیص کرونا با همکاری شبکه بهداشت ، واکسیناسیون با همکاری شبکه بهداشت ، دارو و درمان ویژه بیماران کرونایی، تهیه داروی بیماران خاص  و ...  می باشد.
وی در خصوص طرح احسان در دهه ولایت گفت: در قالب این طرح 300 تخته فرش بین نو مزدوجین نیازمند در مشهد مقدس از اول ماه ذی الحجه (سالروز پیوند آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها) تا پایان ماه ذی الحجه توزیع می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد