hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برنامه های دهه ولایت و امامت در خراسان رضوی تشریح شد

برنامه های دهه ولایت و امامت در خراسان رضوی تشریح شد

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان خراسان رضوی ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت را تشریح کرد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-دبیر بنیاد بین المللی غدیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای اینکه غدیرخم به مردم معرفی شود باید همانند عاشورا که به عنوان بزرگترین مصیبت اهل بیت علیهم السلام ،مردم و هیئتی های  وارد جامعه می شوند و تحول عظیم فرهنگی اجتماعی در دنیا را بوجود می آورند  ، باید در بزرگترین عید شیعیان، نیزشاهد این  رخداد  باشیم . و در این امر نقش رسانه‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

حجه الاسلام سعید آخوندی افزود: متأسفانه آنگونه که باید به مسئله غدیر توجه نمی‌شود و باید گفت ما نسبت به غدیر کوتاهی کردیم. پیامبر اکرم فرمودند بر همه مسلمانان واجب است تا روز قیامت واقعه غدیر را به همه مردم اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد : چهارده  ویژه برنامه برای این دهه  برنامه‌ریزی شده که همزمان با عید غدیر شروع شده ،کار مشترکی  با امور مساجد در حال انجام می باشد  که  ائمه جماعات مساجد خطبه غدیر رو به مدت ده روز برای مردم توضیح خواهند داد .

آخوندی  با بیان  این که در غدیر سه نوع کارمعارفی ،مناسکی و شعائری باید انجام شود ،گفت  :در شب و روز عید غدیر آنچه که رونق پیدا میکند بین مردم کارهای شعاعری   و مناسکی است .برای معرفت افزایی نسبت به غدیر و ترویج خطبه غدیر بین مسلمانان باید در طول سال کار کرد. برنامه‌هایی که در طول سال پیش‌بینی شده  از روز عید غدیر شروع خواهد شد .

دبیر بنیاد بین المللی غدیراستان افزود: 110مسجد را شناسایی کردیم که این ۱۱۰ مسجد پایگاه های تخصصی ترویج غدیرمی  شوند و توسط آنها  برای مساجد، حسینیه ها ،مجموعه‌های فرهنگی که مردم با آنها ارتباط دارند کارگاه های تبلیغی ترویجی غدیر برگزار نمایند .

سعید آخوندی در ادامه  برنامه های اجرایی این بنیاد در امسال گفت : ویژه برنامه به(رسم مولا علی) که در آن آزادسازی ۱۱۰ زندانی معسررا پیش بینی کرده ایم  ،ویژه برنامه( مشکل گشا علی) ایجاد ۱۱۰ اشتغال برای خانواده های مستمند سید، ویژه برنامه (اطعام علوی)که  تهیه یک میلیون و ۱۱۰ هزار غذای گرم در شب و روز عید غدیر و توزیع آنها بین خانواده‌های مناطق محروم استان پیش بینی شده است.

وی افزود:اجرای  ویژه برنامه ( برکه غدیر) که تهیه ۱۱۰ هزار شل آب معدنی و هدیه به مردم خوزستان ، ویژه برنامه «لبیک یا رسول الله» در شب و روز عید با ۱۴۰۰ مراسم در ۱۴۰۰ نقطه استان که ۷۰۰ نقطه در مشهد ومابقی درشهرستانهای استان برگزار می‌شود ،۱۱۰ کرسی (گفتمان علوی )در مشهد مقدس انجام خواهد شد، ویژه برنامه (خانواده علوی) که حمایت از ۱۱۰ ازدواج آسان رقم خواهد خورد ،۱۱۰ ایستگاه صلواتی ، ۴۰ خیابان غدیری را در استان که ۱۴ تا از خیابانها در مشهد مقدس است  که این خیابان ها تزیین میشوند و در نهایت ایستگاه‌های صلواتی با حفظ پروتکل های بهداشتی و هدیه وکیوم شده به مردم تقدیم خواهد شد.

 دبیر بنیاد بین المللی غدیراستان ادامه داد: (پویش غدیریه) با خودروآرایی و منزل‌آرایی و پخت کیک که جوایز آن پنج ربع سکه و پنج کمک هزینه سفر به قم و ۱۱۰ جایزه معنوی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است.برپایی کاروان‌های شادی و خودرویی با پیش‌بینی ۳۰۰ کاروان، ویژه برنامه (کودکان علوی) از طریق ایجاد نرم‌افزار کودکان علوی، ویژه برنامه (لوای علوی) که خادمین حرم امام رضا(ع) با پرچم حرم امام علی(ع) در بین خانواده‌هایی که مشکل دارند، حضور پیدا می‌کنند و ویژه برنامه (شب‌های سناباد) را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد. 

آخوندی با بیان اینکه امسال نیز بازسازی واقعه غدیر در صحن غدیر حرم مطهر رضوی، پارک کوهسنگی و پارک ارم در پنجتن با اجازه ستاد کرونا صورت خواهد گرفت، گفت: بازسازی واقعه غدیر از سه روز قبل از عید در دو پارک کوهسنگی و ارم صورت خواهد گرفت و در حرم مطهر رضوی در روز عید صورت خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت : بودجه بنیاد بین‌المللی غدیر در سال گذشته 200 میلیون ریال  بوده است که ناچیز است، لذا اکثر خدماتی که ما ارائه می‌دهیم از طریق دریافت کمک‌های مردمی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و خیرین است و بقیه دستگاه‌ها در قالب پشتیبان با ما همکاری می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد