hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رکوردزنی کرونا در گلستان/ آمار بستری بیماران در آستانه ۴ رقمی‌شدن است

رکوردزنی کرونا در گلستان/ آمار بستری بیماران در آستانه ۴ رقمی‌شدن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر ۹۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.
عبدالرضا فاضل پیش از ظهر امروز در جلسه اضطراری ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان گلستان افزایش چشمگیری دارد و تعداد موارد بستری نیز در آستانه چهاررقمی شدن است. این در حالی است که در قله موج چهارم کرونا، تعداد موارد بستری در استان حدود 700 بیمار بود.
وی افزود: متأسفانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها، شاهد گسترش سویه جدید کرونا در استان همزمان با سایر نقاط کشور هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: با اینکه تلاش می‌کنیم مدیریت بستری و ترخیص را در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان انجام دهیم که با مشکلات بیشتری مواجه نشویم از روز گذشته تا کنون 68 نفر به تعداد بیماران بستری در استان اضافه شده است.
وی گفت: در حال حاضر 987 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 119 بیمار در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال 41 بیمار کاملا وخیم است و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
فاضل با هشدار جدی نسبت به افزایش ابتلای کودکان به کرونای دلتا در استان گلستان اظهار داشت: تعداد کودکان مبتلا به کرونا در هفته‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و خانواده‌ها باید مراقب کودکان خود باشند.
وی گفت: در حال حاضر 38 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گرگان و گنبدکاووس بستری هستند که یک عامل اصلی برای انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده هم به شمار می‌روند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: مردم به ویژه در تعطیلات عید قربان باید از سفر کردن خودداری کنند، دورهمی برگزار نکنند، در خانه بمانند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی گفت: متأسفانه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش زیادی پیدا کرده و باید همه مراقبت بیشتری نسبت به سلامتی خود و دیگران داشته باشیم.
فاضل درباره واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان نیز بیان داشت: با ورود واکسن کوو ایران برکت به استان، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته و تاکنون بیش از 104 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد