hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تمهیدات حمل‌ونقل عمومی مشهد برای روز عرفه و عید قربان

تمهیدات حمل‌ونقل عمومی مشهد برای روز عرفه و عید قربان

همزمان با روز عرفه ۲۰۰ دستگاه و برای نماز عید سعید قربان نیز ۱۷۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده به زائران و مجاوران در مسیرهای عبوری و منتهی به حرم مطهر ارائه خدمت می‌کنند. همچنین سرویس دهی خطوط قطار شهری در روز چهارشنبه، ۳۰ تیرماه مصادف با روز عید قربان یک ساعت افزایش خواهد یافت. 
سعید حسینقلی‌زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد دراین خصوص، گفت: در روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه (روز عرفه) ۶ پایانه موقت در مبادی خروجی حرم مطهر رضوی ایجاد و به منظور اجرای این طرح ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده به همراه اتوبوس‌های خطوط عبوری از حرم مطهر در ۶ پایانه برای ‌انتقال پیش‌بینی شده است.
وی افزود: این پایانه‌ها شامل پایانه شماره یک در خیابان شیرازی ؛ پایانه شماره دو واقع در خیابان امام رضا(ع)، میدان بیت‌المقدس مسیر BRT؛ پایانه شماره ۳ خیابان شهید اندرزگو؛ پایانه شماره ۴ روگذر طبرسی؛ پایانه شماره ۵ نیز در خیابان شهید نواب صفوی و پایانه شماره ۶ پایانه شهید گمنام است که برای سرویس‌دهی به شهروندان و زائران در روز عرفه در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در روز عید قربان صبح چهارشنبه ۳۰ تیرماه نیز همزمان با خاتمه نماز عید، تعداد ۱۷۰دستگاه اتوبوس از همین ۶ پایانه در محدوده خروجی ‌حرم مطهر سرویس‌دهی به نمازگزاران را انجام خواهند داد.
وی ادامه داد: به منظور انتقال نمازگزاران به حرم مطهر سرویس‌دهی از ساعت ۵ صبح روز چهارشنبه در ۱۰ مسیر به سمت خطوط BRT و نهایتاً حرم مطهر انجام می‌شود.
 وحید مبین‌مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه سرویس‌دهی خطوط قطار شهری در روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه مصادف با روز عید قربان یک ساعت افزایش خواهد یافت، بیان کرد: برهمین اساس سرویس‌دهی خط یک و دو قطار شهری مشهد روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ، وی اضافه کرد: همچنین سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک قطار شهری مشهد در روز سه شنبه ۲۹ تیرماه همزمان با برگزاری دعای عرفه از۶ دقیقه به پنج دقیقه کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان قطار شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: استفاده مسافران از ماسک هنگام ورود به ایستگاه و سوارشدن به قطارالزامی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد