hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هنوز مجوز برگزاری مراسم دعای روز عرفه در گذرچهارباغ صادر نشده است

هنوز مجوز برگزاری مراسم دعای روز عرفه در گذرچهارباغ صادر نشده است

مدیرستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: درخواست صدور مجوز برای برگزاری مراسم دعای روز عرفه در گذرچهارباغ اعلام شده اما هنوز در این زمینه مجوزی صادر نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم عرفه و محرم و صفر در مساجد اظهار داشت: با توجه به اعلام ستاد کرونا و شرایط قرمز استان اصفهان محدودیت وجود دارد اما مساجدی که فضای باز دارند و بتوانند پروتکل‌ها را رعایت کنند ممکن است مراسم دعای عرفه را برگزار کنند.

وی افزود: البته همچنان اعلام رسمی برای برگزاری مراسم عرفه نشده است و قرار بود که تجمعی در گذر چهارباغ برای این مراسم صورت گیرد و هنوز مجوز دریافت نکرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به جلسه دیروز کمیته معنوی ستاد کرونا استان اصفهان، گفت: پیشنهاد داده شد مانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌ها مراسم محرم و صفر در فضاهای روباز برگزار شود اما در شرایط فعلی نیز فضاهایی که سقف بلند و وسیع دارند می‌توانند اضافه شوند و مراسم‌های ماه محرم را برگزار کنند.

وی ادامه داد: این پیشنهاد داده شده اما خبر قطعی آن برای مساجد اعلام نشده است تا علاوه بر فضاهای روباز از فضاهای بسته با سقف بلند نیز در این مراسم استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیستانی با بیان اینکه مباحث مذهبی در کنار مباحث پزشکی نوعی شفا برای روح و روان آدمی در نظر گرفته می‌شود، خاطر نشان کرد: هر دو راه معنوی و پزشکی برای شفا یافتن از بیماری کرونا و ریشه‌کن کردن آن توصیه می‌شود و برخی از این مراسم مربوط به داروخانه معنوی است تا از این طریق نجات پیدا کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد