hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > انجام 100 سفر شهرستانی با هدف پیگیری مشکلات ایثارگران

انجام 100 سفر شهرستانی با هدف پیگیری مشکلات ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در سال جاری بیش از 100سفر به شهرستان‌های این استان برای اعضای شورای معاونین با هدف رفع مشکلات ایثارگران پیش بینی شده است.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام حسین معصومی  در جریان سفر به چناران در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: سه دوره سفر به تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی انجام شد و اهم این برنامه‌ها دیدار با فرمانداران، امامان جمعه، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تشکیل جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران و ... بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: محوریت چهارمین دور سفرهای شهرستانی که از ابتدای سال جاری آغاز شده است، بررسی اجرای مصوبات جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران با محوریت بهسازی گلزار شهدا، واگذاری زمین به ایثارگران و ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی افزود: بیش از 20 سال است که قانون واگذاری زمین به ایثارگران در استان خراسان رضوی بر زمین مانده است که با پیگیری‌ها و تفاهم نامه این قانون مجدا احیا شد.
وی ادامه داد: در شهرستان چناران 188نفر متقاضی مسکن هستند، و اولویت با کسانی است که تاکنون هیچ گونه خدمات و تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند و افراد مشمول توسط بنیاد شناسایی می‌شوند.
وی به موضوع اشتغال اشاره و تصریح کرد: در این شهرستان  153 فرزند جانباز و آزاده و 17 فرزند شهید متقاضی کار هستند، که در این جلسه مقرر شد، فرصت‌های بومی شناسایی و فرزندان جویای کار مشغول به کار و یا از خدمات و تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی افزود: در حوزه فرهنگی کار زیادی باید انجام شود، در فعالیت‌های فرهنگی آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه و خانواده باید متناسب با رده سنی تبیین شود.
وی به وضعیت گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 26 گلزار شهدا وجود دارد که 287 مزار شهید را در خود جای داده است که از این تعداد 13 گلزار ترمیم و 13 گلزار دیگر همچنان نیازمند بازسازی است.
حجت الاسلام معصومی تاکید کرد: به دلیل شرایط جوی این شهرستان باید مزار افتخار آفرینان ایران اسلامی به صورت مستمر بهسازی شود.
در این جلسه انصاری فرماندار، حجت الاسلام تاجی امام جمعه، ثانوی رئیس بنیاد و تنی چند از روسای ادارات شهرستان چناران، صدیقه خدیوی معاون تعاون و طوریان رئیس دفتر مدیرکل و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز حضور داشتند. 
گفتنی است؛ شهرستان چناران در 69 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده 339 شهید، 929 جانباز و 53 آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد