hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حضور ۲۶ استاد خارجی در همایش گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان رضوی

حضور ۲۶ استاد خارجی در همایش گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درنشست گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان رضوی گفت: گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان بزرگ در چهار بخش به صورت وبینار و با حضور کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-افشین تحفه گر افزود:علاوه بر کشورهای فارسی‌زبان، مهمانان و اساتید بزرگی از کشورهای دیگر نیز در این همایش‌ها حضور خواهند یافت. مجموع سخنرانانی که در این چهار روز سخنرانی خواهند کرد، ۳۱ شخصیت برجسته از ایران و ۸ کشور خارجی خواهد بود. کشورهای سریلانکا، هند، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان و بنگلادش در این همایش‌ها حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: این همایش‌ها در چهار روز و با محورهای زبان و ادبیات فارسی، هنر و معماری، ادیان، عرفان تصوف و مطالعات فرهنگی و اجتماعی در خراسان برگزار می‌شود. وبینارها از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۰:۳۰ پیش‌بینی شده و نخستین وبینار این همایش در روز شنبه، ۲۶ تیر، در محل دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: از مجموع ۳۱ استاد حاضر در این وبینارها، ۲۶ استاد از کشورهای خارجی حضور پیدا کرده‌اند و سایر اساتید ایرانی هستند. در این همایش‌ها سعی کرده‌ایم بیشتر از اساتید خارجی دعوت کنیم تا نظرات آنان در تعامل با فرهنگ غنی خراسان بزرگ بیان شود. از این رو به نظر من فصل جدیدی از همکاری‌های فرهنگی میان نهادها و دستگاه‌های دولتی مانند آستان قدس رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد