hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آخرین جزئیات از آتش سوزی جنگل‌های گچساران؛ نارک خاموش شد

آخرین جزئیات از آتش سوزی جنگل‌های گچساران؛ نارک خاموش شد

۱۷ مردادماه به دلایل نامشخص آتش به جان جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات نارک گچساران افتاد و بعد از چند روز به کوه خامی رسید.
وز 17 مردادماه ساعت 22 آتش به دلایل نامعلومی در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات نارک گچساران زبانه کشید و به دلیل سخت گذر و صخره‌ای بودن محل آتش سوزی، دمای بالای 45 درجه و پوشش مرتعی خشک و مرغوب هر لحظه بر شدت شعله‌های آتش افزوده می‌شد و بی رحمانه مراتع و درختان بلوط و زالزالک منطقه را با خاک یکسان می‌کرد.
اعضای ستاد بحران و نیروهای مردمی برای کنترل و مهار آتش شبانه روز در منطقه ماندند و با آتش در یک نبرد نابرابر جنگیدند تا اینکه بعد از گذشت 110 ساعت آتش سوزی نارک را مهارک کردند ولی هنوز موفق به مهار کامل آتش سوزی در کوه خامی نشده‌اند.
نماینده عالی دولت در شهرستان گچساران می‌گوید: آتس سوزی در جنگل‌ها و مراتع نارک به طور کامل مهار شده ولی همچنان نیروهای مردمی، جنگلبانان، محیط بانان و بسیجیان با آتش در خامی در نبرد هستند.
علیرضا اتابک افزود: هم اکنون 3 فروند بالگرد در ارتفاعات خامی به کمک دستگاه‌های عضو ستاد بحران آمده‌اند تا بلکه بتوانند در کمترین زمان ممکن آتش سوزی خامی را نیز مهار کنند و مستمر مشغول انتقال نیروهای مردمی و دولتی به محل آتش سوزی هستند.
وی دمای هوا در خامی را بیش از 50 درجه عنوان کرد و ادامه داد: سخت گذر بودن و وزش شدید باد سبب شده کنترل و مهار آتش سوزی به سختی امکان پذیر باشد.
پرواز 3 بالگرد بر فراز آتش در خامی
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون 3 فروند بالگرد مشغول انتقال نیرو و تجهیزات به ارتفاعات خامی است و تاکنون بخش زیادی از آتش نیز کنترل شده و در صورت ادامه این روند بزودی آتش به صورت کامل مهار می‌شود.
سید اسدالله هاشمی می‌گوید: 3 روز است خامی در آتش می‌سوزد و تلاش محیط بانان، جنگلبانان و نیروهای مردمی برای مهار و کنترل آتش ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بالگردهای ارتش، وزارت دفاع و هلال احمر از صبح امروز در منطقه حضور دارند و تاکنون چندین سورتی پرواز به محل آتش سوزی داشته‌اند
هاشمی تصریح کرد: نیروهای مردمی، تیپ 48 فتح، بسیج، تشکل‌های مردم نهاد، محیط بانان و جنگلبانان در خامی در یک نبرد نابرابر با آتش حضور دارند
به گزارش تسنیم، 17 تیرماه آتش در ارتفاعات منطقه آزاد نارک گچساران زبانه کشید و چند روز بعد یعنی 20 تیرماه به منطقه حفاظت شده خامی رسید که همچنان شعله‌های آن در خامی مراتع و درختان را می‌سوزاند.
هوا بس ناجوانمردانه گرم است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شدت گرمی هوا را در تاخیر در کنترل و مهار آتش در جنگل‌های نارک و خامی مزید بر علت می‌داند و می‌گوید: سخت گذر بودن منطقه و وزش شدید باد کار مهار را سخت کرده است.
 کیامرث حاجی زاده خواستار پای کار بودن دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای خاموشی آتش در گچساران شد و خاطرنشان کرد: هیچ گونه کم کاری در این زمینه از مدیران پذیرفتنی نیست.
آتش سوزی جنگل ها و مراتع ,آتش سوزی جنگل ها و مراتع ,
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد