hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۱ نمونه مشکوک به دلتا کرونا در خراسان شمالی

۱۱ نمونه مشکوک به دلتا کرونا در خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۱ نمونه مشکوک به دلتا کرونا از این استان برای بررسی به تهران ارسال شده است.
افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:  ارسال آزمایش ها به تهران  به دلیل آن صورت گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی استان متوجه شود که کدام نوع از ویروس کرونا و با چه سویه‌ای در استان در حال چرخش است.
دلشاد درباره  بیمارانی که نمونه‌ها از آن اخذ شده در حال حاضر در چه وضعیتی به سر می‌برند افزود: افراد چه به کرونای هندی و چه به کرونای انگلیسی مبتلا باشند باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و تا زمان بهبودی کامل در قرنطینه باقی بمانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با شرایط به وجود آمده اگر بر روی نمونه‌ها برای اینکه مشخص شود هندی است و یا انگلیسی، بررسی صورت نگیرد، اما با توجه به چرخشی که ویروس دارد و اینکه بیشتر استان‌ها قرمز می‌شوند، باید فکر کنیم که کرونای هندی می‌آید و خیالمان راحت نباشد.
 سید احمد هاشمی افزود: کرونای هندی قدرت سرایت خیلی بالایی دارد، اما از نظر علائم و درگیری همانند کرونای انگلیسی است.
او اظهار کرد: از آنجاییکه کرونای هندی تعداد بیشتری را بیمار می‌کند بنابراین تعداد مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.
وی در ارتباط با آمادگی استان برای مقابله با پیک پنجم گفت: در حال حاضر مشکلی نداریم و البته در پیک چهارم نیز بیمارستان‌ها به ظرفیت کامل نرسیدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد