hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رشد ۵۰درصدی سطح زیرکشت میگو در مجتمع پرورش میگوی آبادان

رشد ۵۰درصدی سطح زیرکشت میگو در مجتمع پرورش میگوی آبادان

رییس سازمان شیلات ایران، از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت فازهای دیگر اسکله ثامن الائمه آبادان در لایحه بودجه سال جاری خبر داد.
 نبی اله خون میرزایی در بازدید از روند اجرای طرح های صیادی و آبزی پروری آبادان اظهار داشت:در این سفر تصمیم داریم تمام جوانب را برای بهسازی شرایط صیادان و مردم این منطقه از نظر بگذرانیم تا بتوانیم گامی موثر برای آنان برداریم.
وی از اختصاص 10 میلیارد تومان برای ساخت فازهای دیگر اسکله ثامن الائمه آبادان در لایحه بودجه سال جاری خبر داد و افزود: همچنین مبلغ مورد نیاز برای رفع مشکلات زیر ساختی بندر صیادی اروندکنار و مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان پس از بررسی نیز تصویب خواهد شد.
رئیس سازمان شیلات ایران به اهمیت استراتژیک بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده اشاره کرد و گفت: صیادان در این مناطق، به عنوان مرزبانان و حافظان اقتصاد و امنیت کشور  محسوب می شوند.
مدیر کل شیلات خوزستان نیز با اشاره به آخرین آمار ذخیره سازی میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در سال جاری گفت: امسال  در مقایسه با سال گذشته، شاهد رشد بیش از 50 درصدی سطح زیر کشت میگو در این مجتمع و نیز افزایش 3 برابری تعداد مراکز نوزادگاهی میگو بودیم.
ابوعلی همچنین به بهبود چشمگیر میزان بازماندگی بچه میگوها در مراکز نرسری و نوزادگاهی میگو در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام نتیجه برنامه‌ریزی صحیح در راستای بررسی‌های موثر کارشناسی و رفع موانع تولید و نیز ترویج و توسعه روش‌های نوین در میگو پروری بوده است.
وی در ادامه بر وجود عزم جدی همراه با برنامه ریزی جهت فعال سازی حداکثری مجتمع تکثیر و پرورش میگوی چوئبده آبادان و ایجاد رونق و شکوفایی پایدار در این مجتمع تاکید کرد.
مدیر کل شیلات خوزستان، در پایان خبرهای خوبی از جمله حل شدن مشکل تغییر قدرت موتورهای شناورهای صیادی را به صیادان داد و بیان داشت: تمهیداتی در این رابطه در کمیته مدیریت صید کشور اتخاذ شد و بر مبنای آن ضوابطی برای افزایش قدرت موتورها درنظر گرفته شده است.
به گزارش تسنیم ؛ تغییر کاربری مجتمع پرورش میگوی چوئبده جهت پرورش توام با ماهیان، توسعه فاز‌های اسکله ثامن الائمه آبادان و ارتقاء موتور‌های شناور‌ها از 48 اسب به 75 اسب بخار از دیگر خواسته‌های صیادان بود که توسط نمایندگان مردم آبادان در این بازدید به آن پرداخته شد.
همچنین بخشودگی پرداخت عوارض و مالیات سنگین، عدم رسیدگی به صیادان و مراجعه صیادان غیر بومی از شهرستان‌های مجاور به اروند کنار برای صید، از جمله مشکلات و مطالبات صیادان در این دیدار مطرح شد.
مشکلاتی همچون نامناسب بودن جاده منتهی به بندر صیادی والفجر اروندکنار، فرسودگی اسکله فلزی در این بندر و لایروبی نشدن آب که باعث سخت شدن پهلوگیری شناورها شده است درکنار مسئله سوخت گیری از دیگر مشکلات صیادان در اروندکنار است که انتظار می‌رود با پیگیری جدی مسئولان مشکلات صیادان این منطقه مرتفع شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد