hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت‌های سر به فلک کشیده باعث رکود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده است

قیمت‌های سر به فلک کشیده باعث رکود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد با اشاره به اینکه «به دلیل نوسانات دلار قیمت کالاهای آرایشی و بهداشتی به شدت اوج گرفته است»،گفت: در حال حاضر وضعیت قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی از مرز افزایش درصدی گذر کرده و به افزایش چندصد درصدی رسیده است. فروش لوازم آرایشی نیز به‌دلیل قیمت بالا به شدت افت کرده و در زمینه فروش این کالا متاسفانه در حال طی کردن یک روند نزولی‌ هستیم.
محمدجواد فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در مشهد، اظهار کرد: به دلیل نوسانات دلار و عدم تخصیص ارز به لوازم آرایشی و بهداشتی، قیمت این کالاها به شدت اوج گرفته است و گرانی مضاعف این کالاها باعث رکود در بازار شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت واردات لوازم آرایشی موجب رونق گرفتن بازار تولیدکنندگان داخلی شده است یا خیر، بیان کرد: زمانی که جلوی واردات گرفته شود وضعیت نسبتا مطلوبی در زمینه تولیدات داخلی ایجاد خواهد شد اما متاسفانه در کشورما حتی برای تولید داخلی نیز نیازمند تامین مواد اولیه از خارج از کشور هستیم. با توجه به اینکه دلار در کشور ما نوسانات زیادی را پشت سر می‌گذارد و در گمرکات نیز موانع زیادی وجود دارد، تاجران و بازرگانان دیگر رغبتی برای خرید و فروش کالاها و مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی ندارند و معتقدند این جریان برایشان سودآور نیست. از این رو واردات لوازم آرایشی به شدت کاهش پیدا کرده است و جنس اصل کم‌یاب و گران است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد ادامه داد: در حال حاضر وضعیت قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی از مرز افزایش درصدی گذر کرده و به افزایش چندصد درصدی رسیده است. فروش لوازم آرایشی نیز به‌دلیل قیمت بالا به شدت افت کرده و در زمینه فروش این کالا متاسفانه در حال طی کردن یک روند نزولی‌ هستیم و بیشتر مغازه‌ها خالی هستند.
فرزانه خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، علاوه بر شرایط اقتصادی سخت مردم، وضعیت اجاره مغازه‌ها نیز سرسام‌آور است و این خود از عواملی است که باعث می‌شود کسبه دیگر تمایلی به فعالیت دربازار نداشته باشند.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد