hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تردد خودروهای غیر بومی در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شود

تردد خودروهای غیر بومی در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی از چهارشنبه تا جمعه هر هفته از تردد خودروها با پلاک استان‌های درگیر با ویروس کرونا به استان جلوگیری کند.
شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی وارد شانزدهمین ماه می‌شود که تاکنون بیش از 650 نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
تعداد مرگ و میرهای کرونایی در اردیبهشت ماه سال‌جاری رکورد زد و پیک چهارم کرونا در کشور که در واقع دومین پیک جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد بود بعد از مقاومت بیش از یک ماه در استان فتیله‌اش پایین کشیده شد.
هر چند هشدارها برای شیوع ویروس کرونا قبل از انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم و ستادهای انتخاباتی داده می‌شد، اما آنچه در فرجه تبلیغات مشاهده شد، برپایی تجمعات انتخاباتی فشرده و شلوغ در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
در شهرستان‌های گچساران و باشت علاوه بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس بر تب و تاب فضای انتخابات زیر سایه گرایش‌های طایفه‌ای معمول تأثیر به‌سزایی گذاشته بود.
بعد از پایان انتخابات و در روزهای پسا انتخابات ورود مناطق مختلف کشور به پیک جدید کرونا دور از انتظار نبود.
حال بعد از گذشت 15 روز از روز برگزاری انتخابات حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان اظهار داشت: اگر استان وارد پیک پنجم کرونا شود مدیریت آن به مراتب سخت و دشوار خواهد بود.
وی از افزایش تعداد تست‌های مثبت کرونایی در شهرستان گچساران ابراز نگرانی کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی چنین وضعیتی در این شهرستان برگزاری تجمعات انتخاباتی در ماه گذشته بوده‌ است.
کلانتری بر نظارت بیشتر نیروی انتظامی بر تردد خودروها در سطح استان تأکید کرد و افزود: ماشین‌های با پلاک‌های غیر بومی در شهرها را اعمال قانون کنند.
محمد مهدی بانشی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سرعت افزایشی شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های گچساران و بهمئی ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هندی در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان احتمال درگیر شدن استان در صورت عدم توجه به این ویروس وجود دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد