hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ورود به جزایر پارک ملی دیر- نخیلو ممنوع است

ورود به جزایر پارک ملی دیر- نخیلو ممنوع است

اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن زمان اوج لانه گزینی و زاد آوری پرندگان مهاجر در جزایر پارک ملی دیر- نخیلو، ورود به این مناطق ممنوع است.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در زمان اوج لانه گزینی و زاد آوری پرندگان مهاجر جوجه آور تابستان گذران استان به ویژه در جزایر پارک ملی دیر -نخیلو و منطقه حفاظت شده‌ مُند قرار داریم، ورود گردشگران، محققان و صیادان به این جزایر تا پایان مرداد ممنوع خواهد بود.
 در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است برای حفظ آرامش و شرایط بهینه زادآوری این پرندگان شاخص و جلوگیری از بروز استرس و آسیب‌های ناشی از حضور افراد در این زیستگاه‌ها، با اداره کل حفاظت محیط زیست و ماموران اجرایی مناطق تحت مدیریت استان همکاری کنند و از رفتن به این جزایر بدون هماهنگی و کسب مجوز مکتوب از این اداره کل، خودداری شود.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرده است: فقط در موارد خاص و با رعایت ضوابط و ملاحظات استاندارد و همراهی نماینده محیط زیست، مجوز ورود به این جزایر پارک ملی دیر -نخیلو صادر می‌شود.
در این اطلاعیه تاکید شده است که در صورت مشاهده ورود افراد بدون مجوز به این جزایر، پیگیری قانونی صورت گیرد.
جزیره نخیلو یکی از مهم‌ترین کانون‌های زادآوری و تابستان گذرانی چند گونه مهم از پرستو‌های دریایی در خلیج فارس به شمار می‌رود. 
این پرندگان از فروردین مهاجرت خود را به جزایر استان آغاز می‌کنند و پس از پایان زادآوری و با پروازی شدن جوجه‌ها در شهریور از این منطقه خارج می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد