hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم به قطب تولید لوازم خانگی تبدیل می شود

قم به قطب تولید لوازم خانگی تبدیل می شود

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم گفت: در تلاش هستیم تا استان قم را به قطب تولید انواع لوازم خانگی با بالاترین استانداردهای موجود تبدیل کنیم که این امر در راستای داخلی سازی محصولات مورد نیاز کشور و خنثی سازی تحریم ها اجرایی می شود.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، محمود سیجانی در کنفرانس خبری که تالار جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع کرونا واحدهای تولیدی و صنعتی با آسیب جدی مواجه شدند و صادرات نیز کاهش یافت.
وی با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات و تحریم ها به دستاوردهای خوبی در حوزه تولید لوازم خانگی رسیدیم، تصریح کرد: تولید لوازم خانگی در قم از مهمترین اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تولید لوازم خانگی نه تنها زمینه اشتغالزایی را ایجاد می کند بلکه به عنوان صنعت پیشران نیز در شکل گیری بسیاری از صنایع پایین دستی موثر است.
وی با تاکید بر اینکه قم در تولید برخی از محصولات لوازم خانگی در رتبه نخست کشور قرار دارد، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا استان قم را به قطب تولید انواع لوازم خانگی با بالاترین استانداردهای موجود تبدیل کنیم که این امر در راستای داخلی سازی محصولات مورد نیاز کشور و خنثی سازی تحریم ها اجرایی می شود.
سیجانی اضافه کرد: پایان پروژه های نیمه تمام و توسعه صنعت از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در این راستا اعتبارات لازم باید تخصیص یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش به برنامه ریزی های انجام شده برای تامین اقلام بهداشتی در ایام شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: در حالی که نخستین روزهای شیوع کرونا با مسئله کمبود ماسک به صورت جدی روبرو بودیم اما با برنامه ریزی های انجام شده تصمیم گرفته شد واحدهای تولید محصولات بهداشتی در قم فعال شود که در این راستا ۱۵ واحد تولید ماسک با ظرفیت روزانه ۲ میلیون تولید ماسک در قم فعال شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در واحدهای صنعتی بیان کرد: سرمایه گذاری های انجام شده در واحدهای صنعتی بیش از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری در ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی وتولیدی برای بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
سیجانی با تاکید براینکه 2 درصد معادن کشور در قم قرار دارد، گفت: این بخش دارای ظرفیت های مطلوبی است که با بهره بردن از سیاست های حمایتی به دنبال ارزش افزوده بیشتر در این بخش هستیم.
وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی راهبرد اصلی سازمان صمت قم در رابطه با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های معدنی استان است و در این راستا از حضور بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های معدنی استقبال می‌کنیم.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به وضعیت قیمت نان در قم بیان کرد: در این رابطه باید شرایطی فراهم شود که هم نانوا و هم مردم راضی باشند.
وی بیان داشت: آخرین افزایش قیمت نان در سال ۹۸ بوده‌است و در سال‌ ۹۹ هزینه‌های جاری نانوایان با افزایش مواجهه شده‌است،‌ به همین خاطر از اواخر سال گذشته افزایش قیمت نان به صورتی که بیشتر به نفع مصرف کنندگان باشد در دستور کار بوده و نانوایان گرامی نیز براساس مسئولیت اجتماعی خود این موضوع را پذیرفته‌اند.
سیجانی اضافه کرد: براین اساس با افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت نان در نانوایی‌هایی که سهمیه آرد خود را به صورت دولتی دریافت می‌کنند و نانوایی‌هایی که از آرد نیمه دولتی استفاده می‌کنند،‌ موافقت شد که این موضوع به زودی پس از تصویب اجرا می‌شود که پس از ابلاغ قیمت‌های تعیین شده،‌ نظارت بر نانوایی‌های استان افزایش یافته و با افرادی که خارج از این دستورالعمل قیمت را افزایش دهند،‌ برخورد قانونی می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد