hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸۱۷ مجوز سقط جنین در پزشکی قانونی های استان ثبت شده است.

۸۱۷ مجوز سقط جنین در پزشکی قانونی های استان ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: تاکنون 1هزار 22 پرونده درخصوص سقط جنین تشکیل شده است که ۸۱۷ مورد مجوز ان صادر شده است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-سیدآریا حجازی درنشست خبری عملکرد پزشکی قانونی به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: سقط جنین موضوعی است که به لحاظ شرعی در قانون اسلامی جایز نیست اما در مواردی به لحاظ فقهی و شرعی و فتوای علما از جمله به خطر افتادن جان مادر در صورت نگهداری جنین و یا مواردی که جنین بعد از مدت کوتاهی از تولد به دلیل ناهنجاری هایی که دارد فوت می کنند، مجوز سقط جنین صادر می شود و این قانون در راستای کمک به افرادی ثبت شده که جانشان در حین حاملگی در خطر است. 

وی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۸۸۲ مورد در سال ۹۹ نزاع در استان ثبت شده است؛ اظهار داشت: این موضوع یکی از معضلاتی است که رسانه ها در جهت کاهش آن باید اطلاع رسانی نمایند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد : ۲۵ هزار و ۳۷۷ مورد مصدوم تصادفی به ما مراجعه کردند که حدود ۷۰ مورد تصادف ساختگی بوده و این نشان دهنده کاهش امار به دلیل تخصص کارشناسان ما بوده است.

وی یاد آور شد : در دو ماهه اول سال جاری امارها نسبت به دو ماه اول سال ۹۹ در زمینه نزاع ۲۳ درصد افزایش، تصادفات جرحی ۳۸ درصد رشد و مجوز سقط یک و هفت دهم درصد در تشکیل پرونده رشد داشتیم، ۶۵ درصد در تصادفی های فوتی، ۴۵ درصد در سوختگی و ۲۲ درصد در برق گرفتی در ابن دوماهه رشد داشته است.در ابتدا سال ۹۹ به دلیل کرونا   آمار به شدت افت کرد و امسال دوباره به سطح قبل برگشته است.

سید آریا حجازی گفت: این اداره زیر نظر سازمان پزشکی قانونی کشور وقوه قضاییه فعالیت می کند وغالباپاسخگوبه دوایر دولتی میباشد و در استعلاماتی که جنبه کیفری داشته باشد صرفا پاسخگوی مراجع قضایی یا ضابطین قضایی است.

وی افزود:در ادارات پزشک قانونی استان نزدیک به ۲۵۰ پرسنل و ۷۰ پزشک و حدود ۴۰ کارشناس فعالیت دارند که تنها در سال ۹۹   به ۱۷۰ هزار مراجعه کننده خدمات رسانی کرده است که حدود ۳ هزار نفر از آنان به صورت فوتی و مابقی به صورت زنده مراجعه کرده اند که غالبا بیشتر آنها را مراجعین نزاع تشکیل می دهند. همچنین حدود ۱۱ درصد از نزاع ها مربوط به خشونت خانگی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد