hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای چابهار و ایرانشهر اختصاص یافت

۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای چابهار و ایرانشهر اختصاص یافت

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای آبرسانی به حوزه انتخابیه چابهار و ایرانشهر اختصاص یافته است.

عبدالناصر درخشان  اظهار داشت: امسال یک هزار و 434 میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و برای راه‌های روستایی بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای آب شرب روستایی فقط در حوزه انتخابیه ایرانشهر و چابهار بیش از 700 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. کل لایحه مصوب دولت، بودجه استان سه هزار میلیارد تومان بود که با تاکید و همراهی مجمع نمایندگان استان به 12 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارخانه "بافت بلوچ" ایرانشهر که یکی از کارخانه‌ها و مراکز صنعتی سودآور و اشتغال‌زای استان محسوب می‌شود، به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده بود و یا با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

درخشان ادامه داد: از دهه 40 مردم حوزه ایرانشهر پنبه کشت نکردند؛ خوشبختانه طی بازدیدهایی که به عمل آمد قرار شد امسال هزار هکتار از مزارع بمپور، ایرانشهر و دلگان زیرکشت پنبه برود و با توجه به آنکه مردم سال‌ها از کشت این محصول دور بودند تمهیدی برای آموزش و گسترش آنان به کشت پنبه صورت گیرد. همچنین در سال 1400 ایرانشهر در جایگاه یک نقطه لجستیکی و حمل و نقلی در کشور قرار می‌گیرد و بحث بندر خشک ایرانشهر هم با جدیدیت در حال پیگیری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد