hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محرومیت در مرز کهگیلویه و بویراحمد با چهارمحال و بختیاری؛ "سیلاب و کلوار" بدون زیرساخت است

محرومیت در مرز کهگیلویه و بویراحمد با چهارمحال و بختیاری؛ "سیلاب و کلوار" بدون زیرساخت است

دهستان سیلاب و کلوار شهرستان مارگون با ۲۵ روستا در مرز کهگیلویه و بویراحمد با چهارمحال و بختیاری از نبود خدمات و زیرساخت‌ها اولیه رنج می‌برد.
 دهستان سیلاب و کلوار از توابع شهرستان مارگون واقع در مرز با چهارمحال و بختیاری با 25 روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و 500 نفر در 160 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که ساکنان آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
روستانشینان سیلاب و کلوار به دلیل واقع شدن در منطقه‌ای کوهستانی و سخت گذر با وجود خدمات کم نظیر در 4 دهه اخیر، به دلیل عمق محرومیت هنوز با کمبودها و نارسایی‌های زیادی از جمله نبود راه ارتباطی مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.
سید اکبر حسینی از اهالی دهستان سیلاب و کلوار می‌گوید: روستاهای سیلاب، برآفتاب و گوهر مرده به دلیل نبود شبکه آب شرب سالم مجبور به استفاده از آب رودخانه هستند که در بهداشتی بودن آن حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.
وی خواستار اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت شد و بیان کرد: مشکل جاده ارتباطی منطقه به دلیل پیچ‌های تند و دست اندازی‌های زیاد و خاکی بودن قسمتی از مسیر نیز دردسرهای را برای اهالی ایجاد کرده است.
حسینی ادامه داد: کشاورزی سنتی، بیکاری جوانان، مهاجرت به حاشیه شهرها، نبود فضای ورزشی، مشکلات بهداشتی و درمانی و نبود پزشک در درمانگاه، نبود پمپاژ آب برای رودخانه و توسعه کشاورزی، عدم اجرای طرح مسکن محرومان و طرح‌های بنیاد مسکن در منطقه، نبود روشنایی و نبود شبکه گاز از مهمترین مشکلات دهستان سیلاب و کلوار است.
محمد هادی امیری مدیرعامل شرکت مخابرات با تاکید بر اینکه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت از اولویت‌های دولت است گفت: بحث رفع مشکل ارتباطی دهستان سیلاب و کلوار در دستور کار قرار می‌گیرد.
محمدباقر قائمی فرماندار شهرستان مارگون می‌گوید: رفع مشکلات روستاها به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده که بعد از بررسی و احصا با مسئولان و متولیان امر برای چاره اندیشی مورد برنامه ریزی قرار می‌گیرند.
وی سیلاب و کلوار را از محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: امیدوارم شرکت آب و فاضلاب و اداره کل راهداری و حمل و نقل برای رفع مشکل راه ارتباطی و تامین آب شرب برخی روستاهای این دهستان تدبیری کنند.
محرومیت زدایی ,محرومیت زدایی ,محرومیت زدایی ,محرومیت زدایی ,محرومیت زدایی ,محرومیت زدایی ,محرومیت زدایی ,
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد