hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استان خراسان رضوی به عنوان پرفروش ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰شناخته شد.

استان خراسان رضوی به عنوان پرفروش ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰شناخته شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت :استان خراسان رضوی به عنوان پرفروش ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰شناخته شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران- افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبراظهار داشت  :طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خردادماه همزمان با سراسرکشور، در خراسان رضوی آغاز شد و باتوجه به تمدید صورت گرفته تا ۲۵خرداد ماه ادامه داشت.
وی افزود:در بهارانه ۱۴۰۰،  ۱۱۲ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد ۸۴ کتابفروشی مربوط به مرکز و ۲۸ کتابفروشی مربوط به شهرستان های استان بود. که در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، افزایش ۶۵درصدی با مشارکت  ۴۴ کتابفروشی را شاهد بودیم.
تحفه گر ادامه داد:اعتبار استان،   ۴۸۶۶۸۰۰۰۰۰ ریال بود که ازین مبلغ  ۴۶۹۶۲۵۷۲۴۰ ریال ان مصرف شد که در مقایسه با بهارانه ۹۹، مبلغ 2٬305٬800٬000 ریال معادل۸۹درصد افزایش اعتبار داشتیم.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد :همچنین کل فروش  در طرح بهارانه ۱۴۰۰ ،  ۲۵۴۲۹۱۲۸۴۶۱ ریال است و بیش از ۵۳ هزارجلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت که این رقم در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، با مبلغ 13٬141٬138٬081 ریال معادل ۱۰۸درصد افزایش داشته است. مقایسه طرح بهارانه ۹۹ و ۱۴۰۰ بیانگر استقبال بی نظیر مردم فر هیخته ،فر هنگ مدار وعلاقمند به کتاب خراسان رضوی از طرح های فصلی فروش کتاب است.
 وی یاد آور شد:۸۶۹ کتابفروشی در سراسر کشور در بهارانه ۱۴۰۰ شرکت کردند و کل فروش کشور  ۲۲۰,۸۳۶,۵۴۳,۵۴۹ ریال بود.سهم  فروش خراسان رضوی۱۳ درصد کل فروش کشور است و  بعد از تهران پر فروش ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده می باشد.
وی در پایان ضمن تشکر از حمایت عموم مردم از صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی ابراز امیدواری کرد که کتاب، به عنوان میراثی ماندگار و عنصری رشد آفرین و روشنگرورسانه ای پایدار  در پهنه زندگی تک تک افراد جامعه نمایان ودرسبد خرید فرهنگی خانوار قرار گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد