hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کشف لاشه یک قلاده پلنگ در حوالی پارک ملی ساریگل خراسان شمالی

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در حوالی پارک ملی ساریگل خراسان شمالی

رییس اداره محیط زیست اسفراین گفت: لاشه یک قلاده پلنگ در نزدیکی پارک ملی ساریگل در شهرستان در جنوب استان خراسان شمالی پیدا شد.
علی فرجی رییس اداره محیط زیست اسفراین گفت: لاشه این پلنگ نابالغ در حوالی دره روستای چهار برج اسفراین توسط یکی از همیاران محیط زیست مشاهده و به محیط بانان مجموعه سالوک اطلاع داده شد.
فرجی افزود: هیچ اثری از گلوله و یا شی تیز در بدن این پلنگ نابالغ مشاهده نشد و برای بررسی و کالبد شکافی علت مرگ، لاشه این حیوان در حال انقراض به اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی ارسال شد.
او اظهار کرد: توپورگرافی منطقه‌ای به خصوص قرارگیری دو پارک ملی سالوک و ساریگل در این شهرستان باعث شد تا یکی از مناطق پرتردد برای پلنگ محسوب شود به طوری که در کمتر از یک سال گذشته بیش از ۱۵ قلاده پلنگ در این شهرستان مشاهده شد.
رییس اداره محیطزیست شهرستان اسفراین گفت:در کمتر از سه ماه گذشته این دومین باری است که لاشه پلنگ در استان خراسان شمالی از سوی مردم منطقه پیدا و تحویل محیطبانان می‌شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ‌ها است، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد