hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز اولين پروژه‌ي بارورسازي اتاق هنر در مراكز توانبخشي خراسان رضوي

آغاز اولين پروژه‌ي بارورسازي اتاق هنر در مراكز توانبخشي خراسان رضوي

اجراي اولين برنامه‌ي فراگير اتاق هنر در مراكز اقامتي و روزانه‌ي بهزيستي خراسان رضوي آغاز شد.
مشهدپایگاه خبری رویدادایران-به گفته‌ي معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي، در اين برنامه، يك گروه تخصصي نمايش درماني، در حال برگزاري دوره‌هاي آموزشي مقدماتي هنردرماني براي مربيان هنر و مسؤولان فني 150 مركز شبانه‌روزي و روزانه نگهداري و توانبخشي معلولين تحت پوشش خراسان رضوي هستند.
حميدرضا علي زاده با بيان اين خبر گفت: اين گروه يك دوره‌ي 80 ساعته 10 روزه را برگزار مي‌كنند و سپس، افراد آموزش ديده، پس از ارزيابي سطح آموزش و تربيت‌پذيري مددجويان مراكز، آنها را گروه‌بندي كرده و اين آموزش‌ها را به صورت زنجيره‌اي به آنان ارائه مي‌دهند كه ممكن است انفرادي، گروهي يا در دسته‌هاي محدود باشد.
به گفته‌ي علي‌زاده، اين آموزش‌ها در راستاي هنردرماني براي مددجوياني كه سطح معيني از معلوليت جسمي‌حركتي، ذهني، شنوايي، بينايي و گفتار را دارند و يا در گروه بيماران رواني مزمن، كودكان مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم و ديگر معلوليت‌ها قرار مي‌گيرند انجام مي‌شود.
وي هدف از اين آموزش‌ها را افزايش سطح توانمندي رواني اجتماعي، كنترل اضطراب و خشم، كنترل و كاهش عوارض معلوليت، كاهش آسيب‌هاي فيزيكي و رواني و توانمندسازي جسمي رواني مددجويان عنوان كرد.
علي‌زاده با يادآوري اينكه خراسان رضوي در زمينه‌ي هنردرماني، تئاتردرماني و نمايش درماني، در بين استان‌هاي كشور پيشتاز بوده گفت: بهزيستي استان خراسان رضوي در 5 سال گذشته افتخار برگزاري چندين جشنواره فرهنگي هنري را در سطح استان و كشور داشته كه نتايج بسيار خوبي به بار آورده و ده‌ها مددجو به توانمندي‌هاي بسيار بالايي در استفاده از استعدادهاي هنري خود رسيده‌اند.
معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي همچنين تأكيد كرد: برنامه‌ي نمايش درماني در قسمت آموزش تكنيك‌هاي نمايش عروسكي و پرورش استعدادهاي تئاتر عروسكي، اجرايي مي‌شود.
وي با اشاره به برنامه سازمان بهزيستي كشور براي توسعه هنردرماني در مراكز بهزيستي گفت: در خراسان رضوي اتاق هنر همه مراكز توانبخشي روزانه و اقامتي راه‌اندازي شده و آموزش‌هاي فعلي نيز در بارورسازي محتوايي اين اتاق‌ها انجام مي‌شود.
شايان ذكر است اتاق‌هاي هنر در راستاي بكارگيري روش‌ها و متدهاي جديد هنردرماني و همچنين افزودن يك تفريح سالم براي مددجويان، در آذرماه گذشته در 800 مركز توانبخشي در سراسر كشور راه‌اندازي شده است.
اضافه مي‌شود خراسان رضوي 80 مركز شبانه‌روزي و 70 مركز روزانه توانبخشي را تحت پوشش آموزش‌هاي نمايش‌درماني قرار داده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد