hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع ییلاقی شهرستان درگز اجرا می شود

پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع ییلاقی شهرستان درگز اجرا می شود

پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع ییلاقی شهرستان درگز اجرا می شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -جواد پهلوان زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز با بیان این خبر گفت: با توجه به خشکسالی حاکم بر مراتع شهرستان و همچنین فرا رسیدن فصل چرا در مراتع ییلاقی و با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع ، به تمامی دامداران و بهره برداران ذیحق در مراتع شهرستان اعلام شده از ورود دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرای تمدید شده یا مندرج در طرح های مرتعداری جدا خودداری کنند.
وی اظهار داشت این طرح با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش سازنده آن در توسعه اقتصادی اجتماعی مردم منطقه و ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک، فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی هر ساله اجرا می گردد.
پهلوان زاده افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلف و یا متخلفان مطابق قانون رفتار خواهد شد و متخلف ضمن معرفی به قوه قضا پروانه چرای وی ابطال می گردد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز اضافه کرد: در حین کنترل پروانه های مرتعداران نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به مرتعداران آموزش های لازم را در جهت حفظ مراتع از جمله اطفاء حریق ارائه نمودند.
وی اضافه کرد: مساحت مراتع ییلاقی شهرستان بالغ بر 251000 هکتار بوده که 100/000  دام سبک را تعلیف می نماید و 1119 دامدار درگز نیز  منتفع می شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد