hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پیکر دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مشهد مقدس تشییع می‌شود

پیکر دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مشهد مقدس تشییع می‌شود

پیکر مطهر شهیدان دفاع مقدس «ابوالقاسم دشتبان» و «غلامحسن قربانی» با حضور عزاداران امام جعفر صادق(ع) در مشهد مقدس تشییع می‌شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد امروز-پیکر مطهر دو تن از شهدای دوران دفاع مقدس امروز سه شنبه 11 خرداد وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس شد.
پیکر شهدای مشهد، توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پس از ۳۷ سال کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر تازه تفحص شده شهیدان «ابوالقاسم دشتبان» و «غلامحسن قربانی» در مشهد مقدس تشییع و در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) طواف داده می‌شود.
مراسم تشییع این شهیدان افتخار آفرین صبح یکشنبه 16 خردادماه در حرم مطهر رضوی با حضور با شکوه زائران، مجاوران و مسئولان استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
پیکر شهید «ابوالقاسم دشتبان» در حرم مطهر رضوی و پیکر شهید «غلامحسن قربانی» در روستای سعدآباد، از توابع مشهد مقدس در جوار همرزمان شهیدشان به خاک سپرده می‌شود.
همچنین مراسم وداع با پیکر شهید «ابوالقاسم دشتبان» در زادگاهش روستای لاین از توابع شهرستان کلات برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی پیامی شناسایی و بازگشت پیکر مطهر شهدا را به خانواده شهیدان تبریک گفت.
عبدالرزاق نظرجانی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه سه مشهد مقدس و سردار افراسیابی معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) شامگاه دوشنبه 10 خرداد با حضور در منزل خانواده این شهیدان خبر شناسائی پیکر مطهر شهیدان «دشتبان» و «قربانی» را اعلام کردند.
همچنین ساعت دقیق مراسم تشییع متعاقباً از طریق کانال ایثار رضوی منتشر می‌شود.
شهیدان «ابوالقاسم دشتبان» و «غلامحسن قربانی» در پنجم اردیبهشت 1344 و نهم خرداد 1345 متولد و در 25 اسفند 1363 و سوم اسفند 1363، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهدالرضا پرونده هشت هزار و 673 شهید، 37 هزار و 268 جانباز و یک هزار و 937 آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد