hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شیب بستری بیماران کرونایی در استان همدان کاهشی است

شیب بستری بیماران کرونایی در استان همدان کاهشی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیب بستری بیماران کرونایی در همدان کاهشی شده است.
، از هفته گذشته تاکنون روند ابتلا به کرونا و مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی در استان همدان کاهشی شده و شاخص سرایت‌پذیری بیماری نیز به کمتر از "یک" رسیده است.
وضعیت کرونا در شهرستان‌های فامنین و اسدآباد  به رنگ زرد  و کم خطر درآمده اما سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند. حجم مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز غربالگری و اورژانس بیمارستان‌ها نسبت به ماه گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
اگر چه استان همدان  از قله پیک چهارم کرونا عبور کرده اما در صورتی که در تعطیلات پیش رو پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود احتمال بازگشت به شرایط قرمز و خیز بیماری، وجود دارد.
واکسیناسیون کرونا در استان با سرعت بالایی در حال انجام است و گروه‌های سنی بالای 70 سال برای دریافت واکسن حتما باید در سامانه salamat.gov.ir مشخصات و تقاضای خود را ثبت کنند.
کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تاکنون 83 هزار و 600 نفر در استان همدان شامل گروه‌های سنی بالای 70 سال، کارکنان بهداشت و درمان، جانبازان، بیماران خاص و غیره  منطبق با اولویت‌بندی وزارت بهداشت واکسن خود را دریافت کردند.
وی از کاهش بیماران کرونایی نیاز به بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: روند ابتلا به بیماری و مرگ‌و‌میر بیماران در استان کاهشی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در هفته گذشته 300 مورد طغیان ویروس کرونا در نقاط مختلف استان ثبت شده است، تصریح کرد: علت ابتلای 57 درصد از بیماران کرونایی مربوط به تماس‌های خانوادگی و 42 درصد هم  مربوط به شرکت در اجتماعات و مراسم‌های درون خانگی بوده است.
کرمی با تاکید بر اینکه روند افزایشی ابتلا به کرونا در بسیاری از شهرستان‌های استان متوقف شده است اظهار داشت: اما همچنان تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا به خاطر شدت بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی با بیان اینکه مردم باید سبک زندگی مقابله با کرونا را یاد بگیرند، تصریح کرد: استفاده از ماسک با وجود واکسیناسیون، اجتناب از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله یک‌ و‌ نیم متری از دیگران جزء مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
140 بیمار جدید مبتلا به کرونا در همدان شناسایی شد
محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، از شناسایی 140 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 17 هزار و 329  بیمار در بخش بستری و 42 هزار و 781 بیمار در بخش سرپایی شناسایی شده است.
متاسفانه در شبانه روز گذشته پنج بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: از ابتدای بیماری تاکنون دو هزار و 174 بیمار کرونایی بر اثر شدت بیماری فوت شده‌اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در روز گذشته 483 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های همدان حضور یافتند، گفت: از این تعداد 76 بیمار در بخش عادی بیمارستان‌ها و 15 بیمار در بخش مراقبت‌‎های ویژه بستری شدند. وضعیت جسمانی 32 بیمار مبتلا به کرونا نیز وخیم گزارش شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد