hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خاموشی ۲ روزه صنایع استان سمنان برای کاهش خاموشی‌ها تکذیب شد

خاموشی ۲ روزه صنایع استان سمنان برای کاهش خاموشی‌ها تکذیب شد

شایعه خاموشی ۲ روزه صنایع استان سمنان برای مدیریت مصرف انرژی کذب است و واقعیت ندارد.

سمنان استانی کویری، خشک و کم باران است و این ویژگی اثرات خود را در حوزه‌های مختلف گذاشته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها مواجهه با چالش کم‌آبی است.

امسال بر اساس آنچه کارشناسان هواشناسی می‌گویند در سال آبی جاری در مجموع 70 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که به نسبت بلندمدت 42 درصد و نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش میزان بارندگی را شاهد هستیم و 52 درصد از نیاز آبی استان تأمین‌ شده و 48 درصد کمبود منابع آبی داریم.

همچنین گفته شده است در تابستان امسال بر اساس مدل‌های پیش‌بینی‌ شده حداقل 2 درجه افزایش دما به نسبت سال قبل خواهیم داشت و در فصل تابستان بارش قابل‌ توجهی نداشته و یا میزان بارندگی‌ها بسیار کم است.‌

این‌ها همه تأثیر خود را در افزایش میزان مصرف برق خواهد گذاشت و خاموشی‌هایی که از هفته‌های اخیر در استان سمنان شاهد هستیم دلیلش مدیریت مصرف انرژی است که نیازمند اتخاذ برنامه‌ای اصولی و تدوین شده است و باید برنامه منظم خاموشی‌های صنایع جهت تمهید مقدمات و بروز کمترین خسارات به مردم و صنایع اعلام شود.‌

خاموشی صنایع سمنان کذب است

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره با کمبود تولید برق در کل کشور اظهار داشت: وزارت نیرو مجبور است بر اساس برنامه‌ریزی و جدولی مشخص در کل استان‌های کشور اعمال خاموشی کند.

وی با بیان اینکه سهمیه خاموشی‌های هر استان از سوی وزارت نیرو اعلام می‌شود گفت: صنعت، اداری، کشاورزی، خانگی حوزه‌های مختلف مصرف برق در استان سمنان محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر به حداقل رساندن قطعی برق در مشترکان خانگی اظهار داشت: برنامه خاموشی واحدهای صنعتی استان سمنان بر اساس یک روز خاموشی کامل باید تنظیم و اطلاع‌رسانی شود.

خجسته‌پور تصریح کرد: تعطیلی و خاموشی 2 روزه صنایع استان سمنان در هفته شایعه است و حقیقت ندارد.

وی با اشاره به احتمال اعمال خاموشی‌های بیشتر در آینده گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید با جدیت نسبت به خریداری ژنراتور و ظرفیت‌های تولید برق اقدام کنند.‌

مدیریت مصرف انرژی نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع

علیرضا شریفی‌نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر تدوین برنامه‌ای جامع برای مدیریت مصرف انرژی اظهار داشت: مدیران حوزه انرژی باید نسبت به گروه‌بندی مناطق جهت قطع احتمالی برق و آب، اعلام زمان اعمال محدودیت و اطلاع‌رسانی برنامه خاموشی‌ها را از طریق اپلیکیشن برق اقدام کنند.

وی بر تعیین زمان برای اعمال خاموشی‌های با برنامه تأکید کرد و گفت: احتمالاً تا 15 شهریورماه به صورت جسته و گریخته درگیر موضوع کمبود و خاموشی‌های ناشی از آن هستیم.‌

مشکل کمبود و قطعی برق یک امر کشوری است و صرفاً مخصوص استان سمنان نیست بنابر این عموم مردم باید با توجه به بحران برق همکاری لازم را داشته باشند و در ساعت اوج مصرف از مصارف بی‌مورد برق و انرژی خودداری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد