hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا تاریخ انقضا ندارد/لزوم توجه به الگوهای بومی برای مهار ویروس

کرونا تاریخ انقضا ندارد/لزوم توجه به الگوهای بومی برای مهار ویروس

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: کرونا تاریخ انقضا ندارد و نمی‌توان پایان آن را پیش بینی کرد اما باید با الگوهای بومی و منطقه ای آن را کنترل کرد.
​​حمید سوری شامگاه شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه منطقه کاشان کارنامه موفقی در مدیریت اپیدمی کرونا داشته است، اظهار داشت: این موفقیت حاصل دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی سطح شهرستان با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مدیریت این بیماری بوده است.
وی با بیان اینکه کشور ما از تنوع زیادی برخوردار است، ابراز داشت: اپیدمی کرونا با رفتار و شیوه زندگی ما انسان‌ها مرتبط است.
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با بیان اینکه الگوهای مدیریتی در اپیدمی وابسته به تصمیمات بومی و محلی است، تصریح کرد: برای همه نقاط کشور نمی‌توان نسخه واحد پیچید و از این رو لازم است تصمیمات بر مبنای ظرفیت‌های محلی برنامه ریزی شود.
لزوم مدیریت بومی برای مهار کرونا
وی با اشاره به اینکه در مدیریت منطقه‌ای و بومی کرونا بسیاری از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه شناسایی شد، خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را هم مدنظر داشت وقتی یک اپیدمی طولانی شود مردم خسته می‌شوند و این یک موضوع تهدیدکننده برای بقیه فعالیت‌های جامعه است.
سوری با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس کشور مشکلات زیادی داشت ولی جنگ و پیروزی در آن اولویت اصلی مردم و نظام بود و بر این مبنا همه مشارکت کردند و مسئولیت پذیرفتند.
باید با اتحاد کرونا را شکست دهیم
وی با بیان اینکه حال هم همه باید با اتحاد این ویروس را شکست دهیم، افزود: این اپیدمی بسیار تهدیدکننده و حتی خطرناک‌تر از جنگ است چراکه در جنگ شما طرف را می‌بینید ولی ویروس نه قابل مشاهده است و نه رفتار مشخصی دارد.
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد کاشان یک منطقه موفق در کنترل اپیدمی بوده است، تاکید کرد: کاشان یک الگوی منطقه‌ای موفق برای مدیریت اپیدمی کرونا است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای موجود باید از بضاعت همدیگر برای شکست ویروس کرونا استفاده کنند، ادامه داد: کرونا تاریخ انقضا ندارد و کسی نمی‌تواند پایان آن را پیش بینی کند.
سوری با بیان اینکه کاشان در اجرای طرح پایلوت بستری موقت بسیار موفق بود، تاکید کرد: کلینیک‌های سرپایی هم در کاشان بسیار خوب شکل گرفت و نقش مؤثری در کاهش بار مراجعه بیماران به بیمارستان هل ایفا کرد.
​​
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد