hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فراخوان توزیع سیم‌کارت رایگان برای ریجستری موبایل‌های قاچاق

فراخوان توزیع سیم‌کارت رایگان برای ریجستری موبایل‌های قاچاق

باند ثبت غیرقانونی گوشی تلفن همراه متلاشی شد. اعضای این گروه که تاکنون ٢٨ نفر آنها ‏دستگیر شده‌اند با شگرد عجیبی اقدام به ثبت گوشی‌های تلفن همراهی می‌کردند که به شکل ‏قاچاق از مرزهای غربی وارد کشور می‌شد.

باند ثبت غیرقانونی گوشی تلفن همراه متلاشی شد. اعضای این گروه که تاکنون ٢٨ نفر آنها ‏دستگیر شده‌اند با شگرد عجیبی اقدام به ثبت گوشی‌های تلفن همراهی می‌کردند که به شکل ‏قاچاق از مرزهای غربی وارد کشور می‌شد. این افراد در مدت کوتاهی بیش از ١٢‌هزار تلفن همراه ‏قاچاق به ارزش ٢٤‌میلیارد تومان را در سامانه یکی از اپراتورهای تلفن همراه ثبت کردند. اما ‏اعضای این گروه درنهایت از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. ‏
ماجرا از یک فراخوان عمومی مبنی بر واگذاری رایگان سیم‌کارت شروع شد. اعضای باند در انتشار ‏این فراخوان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به متقاضیان، سیم‌کارت رایگان تحویل می‌‏دادند. اما هیچ‌کس نمی‌دانست که در پس این ماجرا سود هنگفتی از قاچاق تلفن همراه نهفته ‏است. همزمان ماموران پلیس امنیت با اطلاع از این فراخوان‌های عجیب و واگذاری سیم‌کارت‌های ‏رایگان  به مردم به این ماجرا مشکوک شدند و بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دادند. در ‏بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که گروهی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری ٢ ‏دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت‌نام آنان در سامانه یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای واگذاری ‏سیم‌کارت رایگان اقدام می‌کنند. تا این جای کار هیچ مشکل یا رفتار مجرمانه‌ای وجود نداشت، اما ‏این گروه سیم‌کارت‌های دریافتی را با وقفه حدود ٢ هفته به صاحبان آنها تحویل می‌دادند. ‏همین وقفه سرنخی شد تا ماموران بیش از پیش به این ماجرا مشکوک شوند. پلیس در ادامه ‏تحقیقاتش متوجه شد که این افراد سیم‌کارت‌های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد ‏به شهرهای مرزی بانه و سقز ارسال می‌کنند تا با استفاده از این سیم‌کارت‌ها، گوشی‌های تلفن ‏همراهی که قاچاقی وارد کشور شده است را ثبت کنند. درواقع این افراد با این شگرد طرح ‏ریجستری گوشی‌های تلفن همراه را دور می‌زدند. این افراد با هر سیم‌کارت تا ٥ تلفن همراه را در ‏سامانه ثبت می‌کردند. درنهایت اما ماموران با اقدامات فنی موفق به شناسایی سردسته این باند ‏شدند و نفر اول و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و وی را طی عملیات ضربتی در مریوان ‏دستگیر کردند‎.
به گفته سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در بازرسی از محل فعالیت٧متهم، ‏٧‌هزار و ٣٠٠ عدد سیم‌کارت، ١٣٠ جلد شناسنامه و مدارک هویتی، ٦ دستگاه لپ‌تاپ و ٥‏دستگاه کیس رایانه کشف شد‎. سرکرده این باند پس از دستگیری به همدستی با ٢٨ نفر در ‏ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد. به دنبال اعترافات این مرد اعضای این باند طی عملیات ‏ضربتی در شهرهای سقز، بانه، سنندج، سروآباد و شهرستان بوکان آذربایجان‌غربی شناسایی و ‏دستگیر شدند.
اعضای این باند به ثبت حدود ١٢‌هزار تلفن همراه با این شگرد اعتراف کرده‌اند. گوشی‌های ‏قاچاقی که بیشتر آنها در سایرشهرها به‌خصوص تهران به فروش رسیده و سردار علی آزادی ‏فرمانده انتظامی استان کردستان ارزش آنها را ٢٤٠‌میلیارد ریال اعلام کرده است. این مجرمان ‏پس از دستگیری با قرار صادره روانه زندان شدند. ‏

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد