hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افتتاح نمایشگاه موزه آثار و اسناد شهدا در بنیاد خراسان رضوی

افتتاح نمایشگاه موزه آثار و اسناد شهدا در بنیاد خراسان رضوی

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، موزه آثار و اسناد شهدا در اداره کل بنیاد خراسان رضوی افتتاح شد.
مشهدپایگاه خبری رویداد ایران- همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، طی مراسمی موزه آثار و اسناد شهدا در اداره کل بنیاد خراسان رضوی افتتاح شد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در این موزه 19 ویترین با عناوین «شهدای مدافع حرم»، «شهدای شاخص»، «شهدای غیرشاخص»، «شهید ناجا»، «ازدواج»، «مسکوکات»، «پوکه»، «ورزشی»، «پزشکی»، «دفتر خاطرات»، «ساعت»، «عینک»، «قرآن کریم»، «زمستانه»، «دوربین»، «پلاک»، «پلاک‌های گمنام» و «پروانه» به نمایش درآمده است.
جواد حامد زاده تصریح کرد: در فاز اول 224 آثار و اسناد شهدا از 200 شهید آماده شده است و در مراحل بعدی این موزه با آثار شهدا تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه ده هزار وصیت نامه شهدا، گنجینه خراسان رضوی است، افزود: از میان 17 هزار شهید خراسان رضوی 7200 نفر وصیت نامه دارند که در حال حاضر 10 هزار وصیت نامه توسط اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد خراسان رضوی جمع آوری شده است.
حامد زاده تصریح کرد: برخی از شهدا هیچ وصیت نامه ندارند اما برخی از شهدا به دلیل رفت و آمدهایی که در طول سال بین جبهه و منزل داشتند ممکن است چندین وصیت نامه از آنان به جا مانده باشد.
در این مراسم ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی، کنارودی معاون توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگی نژاد معاون فرهنگی اداره نشر و حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و حجت الاسلام ملکی و نظرجانی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق دو سه و تعدادی از جانبازان و خانواده شهدای فتح خرمشهر نیز حضور داشتند.
علاقمندان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ساعات اداری می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و  311شهید، 49 هزار و 914 جانباز و سه هزار و 392 آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد