hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت فتح خرمشهر

پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت فتح خرمشهر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) پیامی صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری هم وطم؛ "علیرضا سعدی پور" به مناسبت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم

سوم خرداد، روز فتح خرمشهر، روز حماسه و ظفر را گرامی می‌داریم. 
صدام معدوم قصد داشت یک روزه خوزستان را فتح کند و یک هفته‌ای به تهران برسد اما در پشت خرمشهر ماند و به دشواری از سد بسیجیان گمنامی گذشت که به همراهی شهید «محمد جهان‌آرا» فرمانده سپاه خرمشهر و به پیروی از پیر جماران، کوچه به کوچه و خانه به خانه جنگیدند و قدم به قدم عقب نشستند تا شهر در میان اندوه یک ملت، سقوط کرد و توسط ارتش بعث اشغال شد. 
سوم خرداد 61 روز حماسه و ظفر روزی بود که خونین‌شهر؛ شهر خون پس از 19 ماه اشغال در عملیات بیت‌المقدس به برکت دعای مردم و توان نظامی مجاهدان، آزاد شد و به آغوش وطن بازگشت و پس از آن نیز در سال‌های دفاع مقدس، هرگز از دامن ایران جدا نشد.
امروز حدود چهار دهه از آن سوم خرداد تاریخی می‌گذرد و ما برای روح همه شهدا اعم از سپاهی، ارتشی و بسیج مردمی که در  حماسه سوم خرداد نقش‎آفرین بودند، صلوات می‌فرستیم و یاد شهید جهان‌آرا و همرزمان گمنامش را گرامی می‌داریم و آرزو می‌کنیم روح همه شهدا با سرور و سالار شهیدان محشور باد.   
سوم خرداد روزی غرورآفرین برای مردم است و در پیِ همین فتح الفتوح بود که دشمن و حامیان بین‌المللی‌اش دریافتند حمله به خاک ایران از روز اول اشتباهی استراتژیک بود و پس از پایان جنگ تحمیلی هم هرگز چنین اشتباهی تکرار نشد.
نام خرمشهر برای جوانان یادآور حماسه بزرگ تاریخ معاصر و مایه فخر و مباهات است. این روز را به همه جوانان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه تبریک می‌گویم. 
علیرضا سعدی‌پور
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد