hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رنگ‌بندی جدید کرونا در استان هرمزگان اعلام شد/ ۵ شهرستان در وضعیت قرمز!

رنگ‌بندی جدید کرونا در استان هرمزگان اعلام شد/ ۵ شهرستان در وضعیت قرمز!

با اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، در رنگ بندی جدید وضعیت کرونا پنج شهرستان در این استان قرمز شدند.
تمامی آمارهای مرتبط با کرونا در ماه گذشته حاکی از رشد مجدد بیماری در استان بود و پیش از این نیز می‌شد حدس زد که رفته رفته نقشه هرمزگان بازهم رنگ تمام قرمز به خود بگیرد. 
پس از یک افت بیماری و کاهش آمارها در ماه رمضان، پس از تعطیلات عید فطر مجدد شاهد افزایش موارد مراجعه به بیمارستان، بستری، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر کرونایی در استان بودیم. 
این افزایش به نحوی است که میزان حان باختگان کرونایی در استان به نسبت ماه فروردین 3 برابر افزایش داشته است و همین امر هم بیانگر آغاز روند صعودی این بیماری در استان بود. 
هرچند در هفته‌های اخیر رنگ بندی کرونایی هرمزگان به کلی تغییر کرد و رنگ قرمز از چهره استان بتا به صلاحدید وزارت بهداشت برداشته شد اما افزایش آمار کرونایی استان موجب شد خیلی زود بازهم شاهد قرمز شدن شرایط استان باشیم. 
استاندار هرمزگان در نشست استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: پنج شهرستان بندرعباس، میناب، رودان، جاسک و‌ پارسیان با افزایش آمارها قرمز شدند و دستورالعمل محدودیت‌ها بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی احتمالا در صورت تصویب در ستاد تغییر می‌کند.
وی افزود: دلیل اصلی این رشد آمارها رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسمات و مجالس است به نحوی که 60 درصد افراد بیمار و بستری به صورت خانوادگی مبتلا شده‌اند. 
دکتر فریدون همتی گفت: از مردم استان می‌خواهیم تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، به فرمانداران شهرستان‌های مختلف از جمله حاجی‌آباد، پارسیان، جاسک، میناب و رودان نیز دستور داده شده مبادی ورودی را کنترل کنند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد