hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بنیاد به دنبال دریافت زمین و انبوه سازی برای ایثارگران است

بنیاد به دنبال دریافت زمین و انبوه سازی برای ایثارگران است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با توجه ساخت مسکن که بسیار هزینه بردار و مشکلات فراوان دارد، بنیاد به دنبال دریافت زمین و انبوه سازی برای ایثارگران مشمول است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -حجت الاسلام حسین معصومی  در جلسه ای که با حضور عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: طبق ماده 7 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای جانبازان و آزادگان بیست و پنج درصد و بالاتر، همسران و فرزندان شهدا، نسبت به تأمین زمین با هماهنگی بنیاد اقدام کند و در صورتی كه واگذاری زمین به واجدین شرایط ممكن نباشد دولت مكلف است به این عزیزان وام مسکن اعطا کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: از ابتدای تاسیس بنیاد، در صورتی که ایثارگری زمین و یا مسکن دولتی دریافت کرده باشد، و فرم «ج» آنها قرمز و در سامانه سجایای بنیاد ثبت باشد از این تسهیلات نمی‌تواند استفاده کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت سه دهه از دفاع مقدس، هنوز تعداد زیادی از خانواده شهدا و ایثارگران مشمول، مسکن دریافت نکرده‌اند که بنیاد توافق‌های مختلفی در رفع  مشکل ایثارگران انجام داده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی با بیان اینکه اکثریت جانبازان 25درصد و بالاتر، آزادگان و همسران شهدا از تسهیلات مسکن بنیاد بهره‌مند شده اند، افزود: اکنون 30 هزار نفر که بیشتر آنان ایثارگران و فرزندان شهدا می‌باشند، در خراسان رضوی متقاضی مسکن هستند که البته پرونده تک تک این عزیزان بررسی و افراد مشمول توسط بنیاد و راه شهرسازی شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین افراد متقاضی از مشهد، نیشابور و سبزوار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مراحل اداری دریافت زمین توسط ایثارگران در شهرستان‌های مشهد، گناباد و بجستان در حال انجام است که امیدواریم در سایر شهرستان‌ها اداره کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین به ایثارگران فاقد مسکن اقدام کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بنیاد به دنبال دریافت زمین و انبوه سازی برای ایثارگران است، خاطر نشان کرد: در فاز اول 5 هزار نفر از جانبازان و خانواده شهدا به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شده‌اند که هزار نفر از این عزیزان مربوط به مشهد مقدس است.

گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و  311 شهید، 49 هزار و 914 جانباز و سه هزار و 392 آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد