hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مرگ ۲۷ بیمار طی ۲۴ ساعت در فارس/کرونا تمام نشده است

مرگ ۲۷ بیمار طی ۲۴ ساعت در فارس/کرونا تمام نشده است

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ در فارس تاکنون، ۸۷۷ هزار و ۴۳۷ تست تشخیصی مولکولی و بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۳۲۶ مورد تست سریع، در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از افراد مشکوک در فارس تهیه و آزمایش شده است.
حسینی اضافه کرد: با انجام تست‌های تشخیصی مولکولی، ۲۵۴ هزار و ۹۰۰ مورد مثبت قطعی و با انجام تست‌های سریع در طرح شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۶۶۳ مورد مثبت و در مجموع ۲۶۹ هزار و ۵۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس تا امروز شناسایی شده است.
او با بیان اینکه از تعداد کل بیماران شناسایی شده، خوشبختانه ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ نفر در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: هم اکنون ۱۶۶۹ بیمار مبتلا به کرونا یا دارای علائم این بیماری در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و از این بین ۲۷۱ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی تحت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی قرار دارند.
حسینی با تاکید براینکه همه گیری بیماری کرونا به پایان نرسیده و خطر ابتلا همچنان برای همه افراد جامعه وجود دارد، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد افزایش تردد افراد خصوصا نوجوانان و جوانان بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در شیراز، هستیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کووید۱۹، گفت: استفاده صحیح از ماسک خصوصا در معابر و اماکن و وسایل نقلیه عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها، همچنان ضروریست.
حسینی با یادآوری اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به منزله توجه به مسئولیت اجتماعی است، گفت: مهمترین مسئولیت اجتماعی همه شهروندان آنست که سلامت خود و سایرین را با مخاطره مواجه نکنیم و تنها راه انجام این وظیفه مهم، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد