hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بزرگترین سازه آبخیز داری مرزی خراسان جنوبی آبگیری شد

بزرگترین سازه آبخیز داری مرزی خراسان جنوبی آبگیری شد

در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در خراسان جنوبی بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان آبگیری شد.
بارندگی‌های چندروز اخیر در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی موجب لطافت و کاهش آلودگی هوا و خشنودی مردم این مناطق شد.
این بارندگی‌ها که پس از ماه‌ها کم آبی نازل شد با وجود خسارت‌هایی که بر جای گذاشت شادمانی مردم و کشاورزان این شهرستان‌ها را در پی داشت و سبب آبگیری سازه‌ها در استان شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در خراسان جنوبی بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان آبگیری شد.
علیرضا نصرآبادی از پیشرفت 60 درصدی بزرگترین سازه آبخیزداری دهستان بانو خبر داد و افزود: در حالی که این سازه با پیشرفت 60 درصدی در حال ساخت است آبگیری شد و کشاورزان این منطقه را شاد کرد.
وی بیان کرد: این سازه آبخیزداری با حجم آبگیری 70 هزار مترمکعب، بزرگترین سازه آبخیزداری در حال اجرا در خراسان جنوبی است که با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی ساخته می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گفتنی است سازه آبخیزداری دهستان لانو می‌تواند باعث افزایش دبی 7 قنات شود.
وی به مزایای این سازه اشاره کرد و یادآور شد: 7 آبادی با جمعیت یک هزار و 700 خانوار از روستا‌های پایین دست این سازه از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد