hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سهمیه واکسن پاکبانان به مدیران شهری قزوین تزریق نشده است

سهمیه واکسن پاکبانان به مدیران شهری قزوین تزریق نشده است

رئیس کارگروه پیشگیری و مقابله با کرونای شهرداری قزوین گفت: علی‌رغم شایعات موجود هیچ‌یک از مدیران شهری شهرداری قزوین از سهمیه پاکبانان استفاده نکرده‌اند و واکسن‌های اختصاص‌یافته به شهرداری قزوین تنها به پاکبان‌ها و نیروهای تغسیل و تدفین تزریق‌شده است.
وحید مقدم سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شایعه تزریق سهمیه واکسن پاکبانان قزوین به برخی از مدیران شهری، ضمن رد این ادعا تصریح کرد: تاکنون ۱۶۸ پاکبان سازمان مدیریت پسماند و ۳۰ نفر از عوامل مرتبط با تغسیل و تدفین اموات در سازمان آرامستان در اولویت اول در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
وی افزود: این در حالی است که ۶۰ نفر از کارمندان در معرض خطر سازمان آرامستان و ۳۵۹ نفر از پاکبانان و هیچ‌یک از آتش‌نشانان شهرداری هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین اضافه کرد: سهمیه اختصاص‌یافته با نظارت این‌جانب طبق اولویت‌بندی بر اساس وضعیت سلامتی، سابقه بیماری، سن و میزان قرار داشتن در معرض آلودگی و خطر، به پاکبانان و عوامل مرتبط با تغسیل و تدفین اموات تزریق‌شده است، واکسیناسیون بقیه افراد این گروه هدف نیز به‌زودی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: فهرست دقیق اسامی پاکبانان و نیروهای تغسیل و تدفین اموات که توسط مرکز بهداشت واکسن دریافت کرده‌اند موجود است، به‌عنوان نماینده شهرداری اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ‌یک از مدیران شهرداری قزوین در این طرح واکسینه نشده‌اند.
مقدم ضمن اشاره به اینکه شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی، تنویر افکار عمومی و رعایت اخلاق حرفه‌ای مهمترین ویژگیی یک رسانه معتبر است؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه شناسایی دریافت‌کنندگان واکسن از طریق کد ملی امکان‌پذیر است، راستی آزمایی این ادعا از طریق اسامی و کد ملی افراد و فهرست موجود در مرکز بهداشت قابل‌پیگیری است.
وی همچنین تسریع در واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر شهرداری ازجمله باقی‌مانده پاکبانان، کارکنان سازمان آرامستان، آتش‌نشانان و کارکنان مرکز توسعه خدمات اجتماعی توسط مرکز بهداشت را خواستار شد و افزود: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که تمامی کارمندان و مدیران شهرداری هم‌زمان با دیگر بخش‌های جامعه واکسن دریافت کرده و در برابر ابتلا به ویروس مصونیت یابند.
به گزارش ایسنا، شب گذشته پیامی در فضای مجازی مبنی بر تخلف در روند واکسیناسیون پاکبانان‌های قزوین منتشر شد که در این پیام به‌اختصار نام چهار مدیر شهری به‌عنوان دریافت‌کننده واکسن سهمیه پاکبانان آورده شده بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد