hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از خانواده شهدای فرهنگی تجلیل کرد

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از خانواده شهدای فرهنگی تجلیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور در منزل دو شهید فرهنگی ساری از خانواده‌های این شهدا تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری هم وطن ؛ «علیرضا سعدی پور»  به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم با همراهی رئیس اداره شاهد آموزش وپرورش مازندران و مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و دو ساری در منزل دو شهید فرهنگی ساری حضور پیدا کرده و از خانواده‌های شهدا تجلیل کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه شهدا به همه جامعه تعلق دارند و مایه افتخار و مباهات ملت شریف ایران هستند، گفت: شهدا در مقام شفاعت هستند و اولین کسانی را که شفاعت می‌کنند خانواده آنهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه خانواده شهدا باید قدردان جایگاه خود باشند، تصریح کرد: عملکرد خانواده شهدا نزد خداوند دارای مزد و پاداش است و از مواردی که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده و از اهمیت زیادی برخوردار است، احترام و تکریم خانوادههای شهدا و ایثارگران است.

سعدی پور با بیان اینکه شهدا با خداوند معامله کردهاند، ادامه داد: خانواده شهدا نیز بی شک همان راه پدران، همسران و فرزندان خود را ادامه خواهند داد و برای جامعه الگو و الهامبخش خواهند بود.همانطور که معلمان برای جامعه الگو هستند شهدا نیز که خود معلمان بزرگی بوده‌اند برای آحاد جامعه الگو هستن.به ویژه اگر آن شهید عزیز قبل از شهادتش به شغل شریف معلمی نیز اشتغال داشت.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 2000 شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان مازندران و تأکید بر اینکه اگر ایثارهای شهدا نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا معلمان ما هستند و برای ما افتخار است که در خدمت خانواده شهدا باشیم.

شهید اسدلله رضایی از شهدای فرهنگی است که در سال ۶۵در منطقه شلمچه به شهادت رسید. همچنین شهید عبدالله شریفی سورکی که در کسوت معلم ادبیات انگلیسی خدمت ‌می‌کرد در سال ۶۵به فیض شهادت نائل گشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد