hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اطلاع از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها با استفاده از سامانه AVL

اطلاع از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها با استفاده از سامانه AVL

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با بهره‌برداری از سامانه جامع پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و سامانه جامع مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان، مدیریت و بهره‌وری بهینه این ناوگان محقق شده است.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان به عنوان نخستین شهر ایران مجهز به سامانه یکپارچه AFC مربوط به دریافت اتوماتیک بلیت است، البته قبلاً این قسمت از پروژه را داشتیم و در حال حاضر نرم‌افزارها و تجهیزات آن به روز شده که تا ۱۰ سال آینده کارایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در تجهیزات قبلی بلیت تک سفره توسط راهبران اتوبوس مهیا می‌شد، اما در حال حاضر این اقدام به صورت QR کد انجام می‌شود، ادامه داد: صدور و تهیه بلیت تک سفره از طریق موبایل از دیگر قابلیت‌های سامانه AFC است.

وی تصریح کرد: سیستم AVL برای مدیریت بهینه اتوبوسرانی است که نتیجه آن زمانبندی و اطلاع رسانی دقیق ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها است؛ همچنین برنامه‌ریزی سفر با استفاده از اپلیکیشن موبایلی ویژه و همچنین اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس با استفاده از ۵۰ نمایشگر نصب شده در ۵۰ ایستگاه اتوبوس به صورت برخط از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌آید.

روحانی گفت: برنامه‌ریزی تخصیص ناوگان در خطوط بر اساس نیاز خط و سر فاصله زمانی تردد ناوگان و در نتیجه استاندارد شدن زمان سرفاصله اتوبوس‌‎ها در کلیه خطوط، ایجاد باشگاه مشتریان و ایجاد انواع کارت بلیت‌های تخفیف‌دار جهت افزایش جذابیت سفرهای شهری با اتوبوس از دیگر کارایی‌های سامانه جدید است.

وی تاکید کرد: اصفهان نخستین شهر کشور مجهز به کارت Desfire EV2 متناسب با استانداردهای روز دنیا در بخش پرداخت خرد است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد