hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش آمار بستری روزانه و بیماران بدحال کرونایی /کادر درمان تحت‌ فشار زیادی است

افزایش آمار بستری روزانه و بیماران بدحال کرونایی /کادر درمان تحت‌ فشار زیادی است

رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است و در حدود ۹۰ درصد خدمات به بیماران کرونایی ارائه می‌شود.
ماریا خویش دوست در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان عنوان کرد: با ورود شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی، فشار مضاعفی بر کادر درمانی وارد شده، ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است و سایر بیماران بستری در بیمارستان در معرض خطر هستند.
وی با اشاره به حاکم شدن وضعیت قرمز کرونایی بر شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط سختی بر جامعه حاکم بوده، تاخت‌وتاز ویروس کرونا بیشتر شده و آمار بستری روزانه و بیماران بدحال کرونایی افزایش‌ یافته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه موجبات ورود به وضعیت قرمز را فراهم کرد و اکنون شاهد افزایش فشارها بر کادر درمان شهرستان هستیم.
وی تصریح کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی، مطب‌ها و داروخانه‌ها هم قادر به پاسخگویی مطلوب به افراد نیستند و هزینه‌های درمانی خانوارها نیز بیشتر شده است.
خویش دوست از تعطیلی اماکن مذهبی و تفریحی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی، نماز جمعه در سراسر شهرستان برگزار نمی‌شود و اماکن مذهبی، فرهنگی و تفریحی شهرستان نیز تعطیل بوده و مراسمات خاص ماه مبارک رمضان نیز بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳، ۴ و فشار اقتصادی ناشی از آن به مردم تصریح کرد: کرونا علاوه بر تهدید سلامتی و جان مردم، فشار اقتصادی زیادی نیز به مردم وارد کرده و تعطیلی مشاغل باعث بروز مشکلاتی برای معیشت مردم نیز شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری دانسته و افزود: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم بوده و باید آحاد مردم شهرستان، سفیران سلامت شوند و بار دیگر بزرگواری خود را ثابت کرده و به‌عنوان الگویی در رعایت توصیه‌های بهداشتی نام خود را در سطح استان و کشور بر سر زبان‌ها بیاندازند.
ماریا خویش دوست بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: اکثر مردم بافرهنگ و نجیب دشتستان دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند ولی تعدادی نیز رعایت نکرده و باعث سرایت ویروس به دیگران می‌شوند. درخواست ما این است که تک‌تک مردم دستورات بهداشتی را با جدیت و به‌طور کامل رعایت نمایند.
وی با تاکید بر برخورد با ناقضان محدودیت‌های کرونایی ابراز کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با ناقضان محدودیت‌های کرونایی برخورد قانونی شده و مردم عزیز شهرستان می‌توانند شکایات خود در این رابطه را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.
رئیس شبکه بهداشت دشتستان تصریح کرد: مقابله با کرونا نیازمند عزم جدی و همگانی بوده و آحاد مردم باید در این مسیر همراهی کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمان که در حال حاضر تحت‌ فشار زیادی است کمک کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد