hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سن ابتلا به کرونا در همدان کاهش یافته است

سن ابتلا به کرونا در همدان کاهش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از کاهش سن ابتلا به کرونا در استان همدان و بستری بیماران جوان و بدحال در بیمارستان‌های استان خبر داد.
 انتشار ویروس کرونا در همدان بر روی دور تند قرار گرفته و روزانه بیش از 200 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.
براساس اظهارات مسئولان علوم پزشکی و مشاهدات پرستاران بخش کرونای بیمارستان‌ها، در موج چهارم کرونا سن ابتلا به کرونا کاهش یافته و برخی از بیماران بدحال جوانان هستند.
با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و روند افزایشی بیماران بستری، در محوطه بیمارستان شهید بهشتی بیمارستان صحرایی برای رسیدگی به بیماران حاد تنفسی برپا شده است.
درصد بالایی از بیماران کرونایی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند نیاز به دریافت اکسیژن دارند و همین امر سبب کمبود اکسیژن در مراکز درمانی شده است.
متاسفانه روند مرگ و میر بیماران کرونایی صعودی است و روزانه 20 بیمار به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حتی یک تخت خالی هم برای بستری بیماران جدید کرونایی وجود ندارد اظهار داشت: آمار بیماران بستری نسبت به هفته گذشته هیچ گونه کاهشی نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه درمان بیماران کرونایی با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت در مراکز درمانی استان انجام می‌شود گفت: کلینیک تنفسی بیمارستان شهید بهشتی به منظور رسیدگی بیشتر به بیماران راه‌اندازی شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در حال حاضر یک هزار و 400 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از نظر تامین دارو هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.
جلیلی از ابتلای خانوادگی افراد به کرونا خبر داد و اظهار داشت: هرگونه حضور در مهمانی، دورهمی، تجمعات و اماکن عمومی خطر انتقال ویروس را تشدید می‌کند. حفظ فاصله دو متری از دیگران به منظور پیشگیری از بیماری بسیار ضروریست.
علائم تنفسی شایع‌ترین نشانه های ابتلا به کرونا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همچنان علائم تنفسی و شبیه به سرماخوردگی از شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به کرونا است گفت: از مردم تقاضا داریم با در صورت بروز علائم سریعا به مراکز غربالگری و تخصصی کووید 19 مراجعه کنند.
دکتر منوچهر کرمی با تاکید بر اینکه هرچه زمان مراجعه بیماران به مراکز درمانی سریعتر باشد شانس بهبودی بیمار بیشتر می‌شود تصریح کرد: قرنطینه 14 روزه در همه بیماران ابتلا به کرونا الزامی است.
وی با بیان اینکه استان همدان با توجه به جمعیتش از نظر شیوع بیماری و بستری بیماران نسبت به سایر مناطق کشور وضعیت خوبی ندارد اظهار داشت: در شرایط بحرانی هستیم و خروج از منزل فقط برای انجام کارهای ضروری توصیه می‌شود.
معاون بهداشتی همدان از واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف خبر داد و گفت: تاکنون گروه‌های مختلفی از مشاغل،بیماران، پزشکان، پرستاران و پرسنل درمانی بر اساس اولویت‌بندی وزارت بهداشت واکسن کرونا را دریافت کردند و از امروز نیز واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در استان آغاز شده است.
کرمی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن نباید سبب بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی شود اظهار داشت: شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله یک و نیم متری از دیگران برای حفظ سلامتی خود و دیگران ضروری است.
 رئیس نظام پرستاری استان همدان هم از شرایط طاقت فرسای بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: پرستاران با تمام توان در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.
هادی زرینی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها نسبت به موج‌های قبلی بیشتر است گفت: برخی از مبتلایان بستری در گروه‌های سنی پایین و جوانان هستند.
وی با اشاره به اینکه همه روزه شاهد مراجعه بسیار زیاد بیماران تنفسی به اورژانس بیمارستانها هستم گفت: متاسفانه ریه و سیستم برخی از این بیماران به شدت درگیر ویروس شده است.
به گزارش تسنیم، اوضاع کرونا در استان همدان وخیم است و هرگونه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در تجمعات چراغ سبزی برای بروز روزهای سیاه کرونایی در این منطقه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد