hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ریل‌هایی که در قزوین جان می‌گیرد / مسئولان کی به فکر ایمن‌سازی می‌افتند؟

ریل‌هایی که در قزوین جان می‌گیرد / مسئولان کی به فکر ایمن‌سازی می‌افتند؟

شامگاه گذشته یک دختر جوان ۱۶ ساله اهل شریفیه قزوین به دلیل نامعلومی با قطار برخورد کرد و بعد از قطع چندین عضو خود جان خود را از دست داد.

شامگاه امروز یک دختر جوان 16 ساله به دلیل تردد در کنار ریل راه‌آهن شهر کوچک شریفیه (شریف‌آباد) و برخورد با قطار جان خود را از دست داد. مدت‌هاست که در کنار ریل‌های راه‌آهن شهر شریف‌آباد (شریفیه) واحدهای مسکونی‌ای در حریم ریل راه‌آهن و به صورت غیرقانونی توسط مردم محروم این شهر برای اسکان ساخته شده‌اند که هر از چند گاهی وجود این خانه‌ها در کنار ریل راه‌آهن سبب برخورد یکی از اهالی شریفیه با قطارهای باربری و مسافربری شده و جان آنها را می‌گیرد. درست در 13 دی‌ماه سال گذشته بود که یک دختر 12 ساله قزوینی جان خود را به خاطر برخورد با قطار در شریفیه از دست داد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزویندرباره جزئیات برخورد شب گذشته دختر 16 ساله قزوینی با قطار گفت: در ساعت 19:00 تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس قزوین گرفته شد که تماس گیرنده از برخورد قطار با عابر اطلاع میداد که به سرعت آمبولانس فوریت‌های پزشکی شهر الوند به محل حادثه اعزام شد.

سهیل سلطانی اضافه کرد: بعد از 5 دقیقه فوریت‌های پزشکی الوند بر بالین مصدوم حاضر شدند که متوجه شدند دختر مورد تصادف به خاطر شدت برخورد دچار مصدومیت و جراحت‌های شدیدی شده و متاسفانه چند عضو بدن او قطع شده بود و علائم حیاتی هم نداشته است.

وی ادامه داد: در نهایت هم کارشناسان اورژانس الوند بر اساس روال قانونی فرد متوفی را به عوامل ناجا در صحنه تحویل دادند و دلیل برخورد این دختر با قطار هم در دست بررسی است.

چرا محوطه کنار راه‌آهن شریفیه ایمن نمی‌شود؟

اما مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره دلایل ایمن نشدن این محل حادثه‌خیز در شهر شریفیه اظهار داشت: با توجه به اینکه خانه‌های ساخته‌شده در کنار ریل راه‌آهن شریفیه در حریم راه‌آهن و به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند، در حال حاضر اختلافی بین وزارت راه و شهرداری شریفیه برای تخریب این خانه‌ها وجود دارد.

قدرت‌الله مهدیخانی افزود: متاسفانه شهرداری شریفیه در حال حاضر وضعیت مالی خوبی ندارد و به همین خاطر قدرت اقتصادی کافی برای ساماندهی این نقطه حادثه‌خیز و انتقال ساکنان کنار ریل راه‌آهن به سایر نقاط شهر را ندارد.

وی درباره دلیل ایجاد نشدن دیواره حائل بین خانه‌ها و ریل راه‌آهن ادامه داد: انجام این کار به این راحتی‌ها ممکن نیست و با توجه به اینکه ساخت این خانه‌ها غیرقانونی و بدون مجوز راه‌آهن و وزارت راه بوده، این خانه‌ها باید تخریب شده و واحدهای مسکونی معوضی به ساکنان آنها داده شود که با توجه به کمبود شدید بودجه و اعتبار در شهرداری شریفیه انجام این کار مقدور نیست.

مهدیخانی همچنین از بررسی جدی موضوع حوادث دلخراش ریل راه‌آهن شریفیه در شورای مدیریت بحران استان خبر داد و یادآور شد: کارشناسان راه‌آهن قروین مستندات خود را درباره خانه‌های غیرقانونی ساخته‌شده در حریم راه‌آهن به زودی به ما ارائه خواهند کرد تا بتوانیم به صورت کارشناسی در مورد رفع ریشه‌ای و اساسی مشکلات مردم حاشیه‌نشین راه‌‌آهن در شریفیه تصمیم بگیریم.

به گزارش تسنیم، با وجود طرح چندین باره برخی مشکلات تکراری و کم‌اهمیت‌تر در جلسات دستگاه‌های مسئول یعنی اداره کل راه و شهرسازی اما مشکل ایمنی مردمان حاشیه‌نشین راه‌آهن در شهر شریفیه هیچ‌گاه به صورت رسمی و علنی در استان قزوین مطرح نشده و مردم شریفیه به عنوان افرادی که هر از چند گاهی با این مرگ‌های دلخراش روبه‌رو هستند، خواستار رسیدگی سریع و عاجل به این موضوع هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد