hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسن زدن بهتر از نزدن است/تاکنون عارضه جدی نداشته‌ایم

واکسن زدن بهتر از نزدن است/تاکنون عارضه جدی نداشته‌ایم

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سازمان بهداشت جهانی معتقد است که درحال حاضر واکسن زدن به مراتب بهتر از نزدن است؛ زیرا میزان ابتلا، مرگ‌ومیر و وخامت حال بیمار را کاهش می‌دهد.
محمدجعفر صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: هر واکسنی که وزارت بهداشت تایید کرده‌است از نظر ما به عنوان واکسن کرونا قابل تایید بوده و نمی‌توان گفت کدام واکسن بهتر است زیرا احتمال دارد مردم سردرگم شوند و نتوانند انتخاب درستی داشته‌باشند.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که آیا واکسن‌ها تاکنون عوارضی هم داشته یاخیر تشریح‌کرد: تا الان هیچ عارضه جدی پس از تزریق واکسن‌ها نداشته‌ایم و درد، تب و ضعف را به عنوان عوارض خاص درنظر نمی‌گیریم.
وی افزود: برای تسکین درد یا تب و یا برای جلوگیری از آن‌ها، پس از دریافت واکسن، استفاده از مسکّن توصیه می‌شود اما نوع مسکّن سلیقه‌ای بوده و فرد می‌تواند از استامینوفن، آسپرین یا دیگر آرام‌بخش‌ها مصرف کند و صراحتا تاکیدی بر استفاده از آسپرین نیست.
صادقی در توصیه به افرادی که در برابر دریافت واکسن کرونا مقاومت می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: سازمان بهداشت جهانی معتقد است که درحال حاضر واکسن زدن به مراتب بهتراز نزدن است؛ زیرا میزان ابتلا، مرگ‌ومیر و وخامت حال بیمار را کاهش می‌دهد؛ به عنوان مثال، در صورت زدن واکسن اگر فرد کرونا بگیرد به صورت سرپایی و با مصرف دارو بهبود پیدا می‌کند، درحالی‌که قبل از تزریق واکسن، ممکن‌است مجبور به مراجعه‌به بیمارستان شود. پس واکسن‌ها نقش مفیدی دارند و می‌توانند نقش موثری در پایداری ایمنی فرد در مقابل کرونا ایفا کنند.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی پس از دریافت واکسن کرونا با مشکلی روبه‌رو بوده‌اند، گفت: تا این لحظه هیچ عارضه جدی راجع‌به هیچ واکسنی گزارش نشده‌است و عوارض جزئی مثل تب، بی‌حالی و ضعف وجود داشته که از دید ما طبیعی است.
وی در ادامه افزود: من به عنوان کادر درمان، واکسن دریافت کردم ولی مورد خاصی به‌جز چند ساعت بی‌حالی و ضعف نداشتم که آن هم بدون مسکن رفع شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد