hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روزهای سخت کرونایی در همدان / تخت‌های بیمارستانی تکمیل و روند شیوع همچنان صعودی

روزهای سخت کرونایی در همدان / تخت‌های بیمارستانی تکمیل و روند شیوع همچنان صعودی

-رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به روند افزایشی کرونا در استان، روزهای سختی پیش روی مردم است.
میزان مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی در  همدان افزایش یافته و بر این اساس جزء هفت استان با وضعیت وخیم قرار گرفته است.
اگرچه از نیمه دوم فروردین ماه محدودیت‌های کرونایی در استان همدان آغاز شده است اما نظارت چندانی بر اجرای درست محدودیت‌ها وجود ندارد و بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی، تالارباغ و رستوران‌ها به صورت غیرمجاز و زیرزمینی فعال هستند.
تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به طرز قابل توجهی افزایش یافته و ظرفیت همه تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است. با توجه به اینکه مبتلایان گرفتار ویروس جهش یافته شده‌اند گسترش و سرعت انتشار ویروس در بین جوانان و نوجوانان هم افزایش یافته است.
دکتر رشید حیدری مقدم با تاکید بر اینکه روزهای سختی را پیش رو داریم اظهار داشت: روند مراجعه بیماران تنفسی، بیماران نیاز به بستری و آمار مرگ‌و‌میر صعودی شده است.
وی با بیان اینکه برای عبور از این موج سهمگین نیازمند همکاری مردم واصناف هستیم تصریح کرد: وضعیت همه شهرستان‌های استان قرمز و بحرانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه 66 درصد از مجموع مرگ‌های روزانه همدان مربوط به فوت بیماران کرونایی است گفت: از مردم تقاضا داریم فقط برای موارد ضروری از منزل خارج شوند.
364 بیمار جدید کرونایی در همدان شناسایی شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طول شبانه روز گذشته 364 بیمار مبتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری شناسایی شده است.
دکتر محمد طاهری درباره وضعیت کرونا در استان در طول 24 ساعت گذشته تصریح کرد: متاسفانه در این مدت 22 بیمار کرونایی بر اثر شدت بیماری جان خود را از دست دادند.
وی افزود: تاکنون 14هزار و 195 بیمار مبتلا به کرونا در بخش بستری و 35 هزار و 513 بیمار کرونایی در بخش سرپایی شناسایی شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در روز گذشته یک هزار و 226 بیمار تنفسی و دارای علائم مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری و اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که 199 مورد در بخش عادی و17 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.حال 56 بیمار هم وخیم گزارش شده است.
اسلامعلی مولوی معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ارتقای تخت‌های بخش ICU بیمارستان قائم (عج) از چهار تخت به 14 تخت تا تابستان آینده خبر داد و اظهار داشت: چهار تخت پاسخگوی اسدآباد نبود و بعد از بررسی‌های لازم تصمیم گرفتیم  تا فاز جدید در مکان فعلی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه 2 میلیارد تومان است تصریح کرد: برخی از تجهیزات تخصصی این بخش مهم را در اختیار داریم و در سفر اخیر وزیر بهداشت نیز درخواستی جدید برای تجهیز وسائل لازم ارائه داده‌ایم.
معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه بخش جدید ICU در اسدآباد چشم‌اندازی برای سال‌های بعد و شاید تخصص‌های جدید است درباره وضعیت فعلی بخش ICU بیمارستان اسدآباد نیز گفت: بخشی موقت اما استاندارد برای بستری بیماران ICU اختصاص داده شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با بیان اینکه همه کادر درمان این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: یک هزار و 300 نفر کادر درمان ملایر در سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی و فوریت‌های پزشکی علیه بیماری کووید - 19 واکسینه شدند.
محسن ترکاشوند افزود: واکسن برای مجموعه بهداشتی و درمانی به اندازه کافی وجود دارد و در این راستا واکسیناسیون 500 نفر از پرسنل شبکه بهداشت شهرستان نیز آغاز شده است.
وی افزود: پرسنل مراکز بهداشت شامل خانه‌های بهداشت، خدمات جامع سلامت، پزشکان و دندانپزشکان و تمامی افرادی که در بخش خدمات بیمارستانی به صورت غیرمستقیم فعالیت دارند نیز واکسینه می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد