hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پروژه اصلاح کمربندی یاسوج بعد از گذشت یک دهه همچنان بلاتکلیف است

پروژه اصلاح کمربندی یاسوج بعد از گذشت یک دهه همچنان بلاتکلیف است

پروژه اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز کمربندی اصفهان، یاسوج، بابامیدان بعد از گذشت یک دهه همچنان بلا تکلیف مانده است.
 استان کهگیلویه و بویراحمد با قرار گرفتن در مسیر کرویدور ارتباطی مرکز به جنوب کشور از موقعیت خاص برای رشد و توسعه برخوردار است.
یکی از عوامل مهم در توسعه هر منطقه‌ای وجود راه‌های ارتباطی استاندار است، استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه زاگرس دارای مسیرهای ارتباطی کوهستانی است.
وجود مسیرهای ارتباطی غیر استاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا هر روز در این استان شاهد وقوع تصادفات جاده‌ای و کشته یا زخمی شدن تعداد زیادی از افراد باشیم.
بی‌شک یکی از شرایط لازم برای داشتن جاده‌های ارتباطی استاندارد، نبود نقاط حادثه‌خیز و تلاش برای حذف چنین نقاطی است.
کمربندی جاده اصفهان، بابامیدان، یاسوج که نقش موثری در کاهش بار ترافیکی بر روی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، یازده نیم درصد از تلفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده‌است و استاندارد سازی این مسیر سال‌ها است که جز مطالبه عمومی مردم می‌باشد.
کیومرث حاجی‌زاده معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: استاندارد سازی و حذف نقاط حادثه‌خیز در مسیرهای ارتباطی استان از اولویت‌های مهم عمرانی است.
وی افزود: یکی از نقاط حادثه‌خیز که تلفات بالای 11 درصدی در راه‌های ارتباطی استان دارد، مسیر کمربندی اصفهان، یاسوج، بابامیدان است، که به دلیل کمبود اعتبارات راکد مانده بود.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: مبلغ 25 میلیارد تومان در قالب اعتبارات محور بابامیدان، یاسوج، اصفهان جهت حذف نقاط حادثه‌خیز کمربندی اصفهان، یاسوج، بابامیدان اختصاص یافته است.
وی گفت: از اعتبار در نظر گرفته شده مبلغ ده میلیارد تومان در اختیار شرکت توسعه زیرساخت قرار گرفته‌است و هم‌اکنون پیمانکار مربوطه در حال تجهیز کارگاه می‌باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد